lekcja nr.1

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

znam G-kod (ISO)

tak
23
35%
nie
23
35%
ucze sie
20
30%
 
Liczba głosów: 66

Awatar użytkownika

Autor tematu
luk_asz01
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 16
Posty: 306
Rejestracja: 22 sty 2008, 17:12
Lokalizacja: k3n

lekcja nr.1

#1

Post napisał: luk_asz01 » 30 wrz 2008, 14:32

witam serdecznie, jestem samoukiem, ciezko robic cos samemu. mam dostep do tokarki ze sterowaniem funac 21itb , 10t a takze do frezarek ze sterowaniem centurion 7.
prosze wiec o pomoc. zakupilem cwiczenia do nauki g-kod. wydane przez firme mts, plus do tego podrecznik operatora gdzie jest opisany g-kod ze sterowaniem sinumerik.
ucze sie takze robic projekty ryunkow a autocadzie. wiec kazda moja lekcja bedzie wygladac ze pierw przerysuje z cwizenia dany produkt ,a pozniej bym chcial napisac program w g-kodzie do tej czesci. pozatym mam troche pojecia o tym wszystkim gdyz jestem po jakims tam technikum mechanicznym o profilu obrobka skrawaniem. z tym ze jak to w szkole bylo nie za wiele sie mialo doczynienia z praktyka, mianowicie toczenie tylko prostch rzeczy, z jakims tam wierceniem i gwintowaniem a co dofrezarki to tylko ogladanie jej z daleka i czasem wlaczenie jej i wylaczanie.
przejde teraz do tego cwiczenia, rysunek zalanczam do tego posta.
prosze mi pomoc napisac 1.wszy program, w miare mozliwosci jesli jest taka opcja to chcialbym pierw zrobic symulacje w domu na takim to programiku ktory znalazlem gdzies na forum. ten program to: CNC_simulator do pobrania tu: symulator. czy bedzie to dzialac jesli program bedzie napisany pod procesor funac?
dziekuje za zainteresowanie.

c.d