listwa zębata czy pas zębaty? Szybkie przesuwy slidera
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
- Lokalizacja: Zagorzyce
listwa zębata czy pas zębaty? Szybkie przesuwy slidera
Witam!
Buduje slider do kamery, dość duży. Ciężar jaki będzie się przesuwał to ok 25kg. Długość slidera to ok 1500mm. Założenia są bardzo wysokie.
Szef sobie wymyślił że slider musi mieć odłączany napęd, aby można było ręką sterować, a sam napęd powinien być w stanie przesuwać te 1500mm w 1s Sam slider musi być dość niski (aktualnie w projekcie mam 115mm)
Zastanawiam się czy posuw 90m/min jest osiągalny!? Nawet jeśli by był to czy jest się zatrzymać i rozpędzić do takiej prędkości na 1,5m?
Pomijając to co wyżej napisałem. Druga sprawa. Co lepiej się sprawdzi listwa zębata, czy pasek? Nie ukrawam że pasek byłby o wiele lepszym rozwiązaniem. Dość mało miejsca dla silnika, a w przypadku paska można by było silnik dać z boku, jako nieruchomy.
Mam wątpliwości co do sztywności paska. Czy ktoś je rozwieje?
PS: 90m/min to raczej przyszłość, póki co będzie o WIELE wolniej Silnik ISS57-20 ..
Buduje slider do kamery, dość duży. Ciężar jaki będzie się przesuwał to ok 25kg. Długość slidera to ok 1500mm. Założenia są bardzo wysokie.
Szef sobie wymyślił że slider musi mieć odłączany napęd, aby można było ręką sterować, a sam napęd powinien być w stanie przesuwać te 1500mm w 1s Sam slider musi być dość niski (aktualnie w projekcie mam 115mm)
Zastanawiam się czy posuw 90m/min jest osiągalny!? Nawet jeśli by był to czy jest się zatrzymać i rozpędzić do takiej prędkości na 1,5m?
Pomijając to co wyżej napisałem. Druga sprawa. Co lepiej się sprawdzi listwa zębata, czy pasek? Nie ukrawam że pasek byłby o wiele lepszym rozwiązaniem. Dość mało miejsca dla silnika, a w przypadku paska można by było silnik dać z boku, jako nieruchomy.
Mam wątpliwości co do sztywności paska. Czy ktoś je rozwieje?
PS: 90m/min to raczej przyszłość, póki co będzie o WIELE wolniej Silnik ISS57-20 ..
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 21
- Rejestracja: 21 mar 2015, 23:51
- Lokalizacja: Zamość
Ja bym sprobowal na pasku jakims HTD z mala podzialka zeby pasek mial wiecej zebow i szerokoscia 30mm? 2 eolki napinajace przy koncach napedu i powinno byc bo listwa zebata po pierwsze ze bedzie duzo drozszym rozwiazaniem i trzeba duzej dokladnosci zeby zrobic jak najmniejszy luz zwrotny. Ogolnie listwa zebata tez nie byla by zla tylko wszystko zalezy od parku maszynowego. Bo jak recznie zaczniesz wiercic otwory pod mocowanie tej wlasnie listwy to pewnie za specjalnie to nie wyjdzie😀
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 sie 2009, 10:34
- Lokalizacja: Zagorzyce
Dzięki panowie za chęć pomocy. Rozwiązanie które podał kolega @RomanJ4 jest chyba zbyt zaawansowane. Przynajmniej tak wygląda
Cały slider będzie musiał musiał być długości paki w aucie. Póki co jeszcze nie wiem, najprawdopodobniej mniej niż 2m.
Póki co zostanie pas zębaty. Napęd będzie musiał być rozłączany, ale to kwestia zaprojektowania.
Zmienia się trochę koncepcja . Slider ma też działać w pionie, wiec chyba pasek odpada.
Cały slider będzie musiał musiał być długości paki w aucie. Póki co jeszcze nie wiem, najprawdopodobniej mniej niż 2m.
Póki co zostanie pas zębaty. Napęd będzie musiał być rozłączany, ale to kwestia zaprojektowania.
Zmienia się trochę koncepcja . Slider ma też działać w pionie, wiec chyba pasek odpada.