plc + silnik krokowy schemat drabinkowy

Rozmowy dotyczące oprogramowania sterującego maszynami CNC i sterowników CNC obrabiarek numerycznych

Autor tematu
davsk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2008, 09:36
Lokalizacja: Kielce

plc + silnik krokowy schemat drabinkowy

#1

Post napisał: davsk » 29 wrz 2008, 17:40

Witam.
Mam do wykonania projekt ze sterowników plc.
Potrzebuje drabinki do sterowania silnika FL57STH76-2804A- jakiś prosty przykład sterowania tym silnikiem np w przód i w tył.

Parametry silnika:

Liczba kroków 200
Ilość wyprowadzeń 4
Napięcie 3.2 V
Prąd fazy 2.8 A
Rezystancja uzwojenia 1.13 ohm
Indukcyjność uzwojenia 3.6 mH
Moment trzymający 1.89 Nm
Rotor Interia 480 g-cm2
Detent torque 0.68 kg-cm
Waga 1 kg
Długość 76 mm


oprócz silnika muszę urzyć czujnika zderzeniowego i przetwornika obrotowego.

Chciałbym wiedzieć jaki sterownik użyć by to zadziałało.
Jestem początkującym użytkownikiem, miałem dopiero podstawy sterowników plc (sterowanie basenem, prosty układ sterowania pralką- za pomocą programu "program do nauki plc")
Z góry dziękuje za każdą pomoc. Pozdrowienia



Tagi:

Awatar użytkownika

gelo
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1028
Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

#2

Post napisał: gelo » 29 wrz 2008, 19:54

Nie obraz sie ale po to sa projekty zeby je przynajmniej sprobowac zrobic samemu...:)
proponuje najpierw sprobowac cos sklecic a potem zwrocic sie tutaj po poprawki. Uwierz, ze wyjdzie to wszystkim na korzysc.

Od siebie powiem, ze zaczalbym od przeszukania sieci i sprawdzajac :
1. jak musi wygladac zasilanie w poszczegolnych fazach silnika
zobacz np http://utc1.uci.agh.edu.pl/mikroprocesory/TuP10b.pdf
stad ( potrzeba 4 wyjscia PLC)

2. jedno wejscie dla czujnika zderzeniowego