Zmiana prędkości w wiertarce stołowej - PROBLEM

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
klaver
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2008, 20:01
Lokalizacja: Mazowsze

Zmiana prędkości w wiertarce stołowej - PROBLEM

#1

Post napisał: klaver » 14 sie 2008, 12:26

Kupiłem wiertarkę stołową - 500-watowego Einhella SB 501/1, dołożyłem 100zł żeby nie kupować Euroteca z Allegro za 170zł (te ichnie 1200W to chyba 'chińskie waty' jakieś?).

Wszystko fajnie, do chwili jak przyszło mi zmienić prędkość, domyślnie był ustawiony 8 stopień z 9 i na nim przewierciłem kilka rzeczy. Przeczytałem instrukcję, polegać to powinno na tym, że przysuwam silnik w kierunku wrzeciona, luzuje się pasek klinowy łączący silnik ze środkowym kółkiem pasowym, po zdjęciu paska mogę zdjąć bez problemu także ten łączący środkowe kółeczko z wrzecionem ( zdjęcie chińczyka-euroteca, praktycznie identyko).

Tyle teoria, otwieram obudowę i patrzę - a tutaj oba paski ładnie naciągnięte, tyle że silnik jest najbliżej przysunięty do przodu jak się da :shock: :shock:
Czyli w położeniu, w którym paski powinny się luzować one są naciągnięte a ja bardziej przybliżyć go nie mogę! Jak ja mam to rozumieć - czy ja coś źle robię? Czy chińczyki dały za krótkie paski klinowe? Dodam, że pasek od strony silnika ma napis K-478, a wrzeciona: K-462.

Pomoże ktoś? Mam skorzystać z 2-letniej gwarancji firmy Einhell Polska?



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 15 sie 2008, 19:28

rozumie ze poluzowałeś blokady po obu stronach obudowy i ta srebna wajcha do naciagania jas juz max dosunienta i nieda sie jej ruszyć ?
Załączniki
wiertarka.JPG
wiertarka.JPG (23.42 KiB) Przejrzano 6249 razy
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
klaver
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2008, 20:01
Lokalizacja: Mazowsze

#3

Post napisał: klaver » 15 sie 2008, 22:03

Akurat w SB 501/1 niema tej dźwigni do naciągania pasków. Załączam zdjęcie, paski są na nim naciągnięte, tak już było jak kupiłem. Widać jak wał silnika znajduje się niecentralnie w otworze dolnej pokrywy (wg mnie tak powinien się silnik przysuwać aby poluzować paski, a w trybie naciągnięcia powinien być ze 2 cm dalej).
Instrukcja:
Załączniki
P1000120.jpg
Einhell SB 501/1.
P1000120.jpg (113.31 KiB) Przejrzano 6274 razy
P1000118.jpg
Paski klinowe SB 501/1.
P1000118.jpg (109.34 KiB) Przejrzano 6274 razy


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#4

Post napisał: Leoo » 15 sie 2008, 22:42

Myślę, że trzeba trochę popracować wiertarką. W napędzie pracują "szeregowo" dwa pasy, które z czasem się wyciągną. Koła pasowe też będą się docierały.


siwy90
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 02 gru 2013, 11:19
Lokalizacja: Toruń

#5

Post napisał: siwy90 » 06 lut 2014, 17:22

Mam ten sam problem i albo jestem za głupi albo już nie wiem;( jak zdjąć pasek między wrzecionem a środkowym kołem?Wiertarka to einhell bd501

Awatar użytkownika

jorgo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 174
Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
Lokalizacja: Jagiełła

#6

Post napisał: jorgo » 06 lut 2014, 21:03

Tuż obok silnika jest małepokrętło do naciągu silnika.Niestety działa to na takiej zasadzie że gdy poluzujemy srubę mamy bolec,trzeba ręką naciągnąć silnik dosunąć bolec i dokręcić.Srodkowe koło jest mocowane na wcisk w otwór tak więc luzujemy śrubę,ściągamy pasek z silnika a potem dopiero pasek napędu.
Myślę że dość prosto to ująłem.
jorgo


siwy90
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 02 gru 2013, 11:19
Lokalizacja: Toruń

#7

Post napisał: siwy90 » 06 lut 2014, 22:11

No właśnie nie bardzo. Od silnika wiem jak zdjąć ale tego środkowego nie mogę zdjąć wiem że schodzi luźno to koło bo na siłę zdjąłem pasek ale jak zrobić żeby delikatnie to zdjąć nie niszcząc. A mógłbyś zaznaczyć na rysunku jakoś ? np tym powyższym ?


pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#8

Post napisał: pixes2 » 06 lut 2014, 23:02

Spod środkowego koła wystaje czarny płaskownik, który jest ramieniem na którym przesuwa się środkowe koło. Jeżeli zdjąłeś pas z silnika, to środkowe powinno się samo przybliżyć do wrzeciona. Może Chińczykom coś nie wyszło pasowanie i na chama wbili trzpień płaskownika w kadłub. Powinno to latać luzem lekko.
Może jakiś robaczek gdzieś jest do blokowania tego ? Tylko po co...

Pozdrawiam.
Tomek.

Awatar użytkownika

jorgo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 174
Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
Lokalizacja: Jagiełła

#9

Post napisał: jorgo » 07 lut 2014, 08:28

Tak jak kolega pixes2, napisał samo powinno się przybliżyć,powinno luźno latać dookoła.Innej możliwości niema,jak już to jest właśnie nie dopasowane i wciśnięte.
jorgo


siwy90
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 33
Rejestracja: 02 gru 2013, 11:19
Lokalizacja: Toruń

#10

Post napisał: siwy90 » 07 lut 2014, 18:19

Tak myślałem bo to logiczne ale wolałem napisać bo po co niszczyć nową wiertarkę:p więc jak lekko puknę młotkiem to nie powinno się nic stać co nie?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”