Zmiana prędkości w wiertarce stołowej - PROBLEM
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 lut 2008, 20:01
- Lokalizacja: Mazowsze
Zmiana prędkości w wiertarce stołowej - PROBLEM
Kupiłem wiertarkę stołową - 500-watowego Einhella SB 501/1, dołożyłem 100zł żeby nie kupować Euroteca z Allegro za 170zł (te ichnie 1200W to chyba 'chińskie waty' jakieś?).
Wszystko fajnie, do chwili jak przyszło mi zmienić prędkość, domyślnie był ustawiony 8 stopień z 9 i na nim przewierciłem kilka rzeczy. Przeczytałem instrukcję, polegać to powinno na tym, że przysuwam silnik w kierunku wrzeciona, luzuje się pasek klinowy łączący silnik ze środkowym kółkiem pasowym, po zdjęciu paska mogę zdjąć bez problemu także ten łączący środkowe kółeczko z wrzecionem ( zdjęcie chińczyka-euroteca, praktycznie identyko).
Tyle teoria, otwieram obudowę i patrzę - a tutaj oba paski ładnie naciągnięte, tyle że silnik jest najbliżej przysunięty do przodu jak się da
Czyli w położeniu, w którym paski powinny się luzować one są naciągnięte a ja bardziej przybliżyć go nie mogę! Jak ja mam to rozumieć - czy ja coś źle robię? Czy chińczyki dały za krótkie paski klinowe? Dodam, że pasek od strony silnika ma napis K-478, a wrzeciona: K-462.
Pomoże ktoś? Mam skorzystać z 2-letniej gwarancji firmy Einhell Polska?
Wszystko fajnie, do chwili jak przyszło mi zmienić prędkość, domyślnie był ustawiony 8 stopień z 9 i na nim przewierciłem kilka rzeczy. Przeczytałem instrukcję, polegać to powinno na tym, że przysuwam silnik w kierunku wrzeciona, luzuje się pasek klinowy łączący silnik ze środkowym kółkiem pasowym, po zdjęciu paska mogę zdjąć bez problemu także ten łączący środkowe kółeczko z wrzecionem ( zdjęcie chińczyka-euroteca, praktycznie identyko).
Tyle teoria, otwieram obudowę i patrzę - a tutaj oba paski ładnie naciągnięte, tyle że silnik jest najbliżej przysunięty do przodu jak się da
Czyli w położeniu, w którym paski powinny się luzować one są naciągnięte a ja bardziej przybliżyć go nie mogę! Jak ja mam to rozumieć - czy ja coś źle robię? Czy chińczyki dały za krótkie paski klinowe? Dodam, że pasek od strony silnika ma napis K-478, a wrzeciona: K-462.
Pomoże ktoś? Mam skorzystać z 2-letniej gwarancji firmy Einhell Polska?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
rozumie ze poluzowałeś blokady po obu stronach obudowy i ta srebna wajcha do naciagania jas juz max dosunienta i nieda sie jej ruszyć ?
- Załączniki
-
- wiertarka.JPG (23.42 KiB) Przejrzano 6249 razy
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 lut 2008, 20:01
- Lokalizacja: Mazowsze
Akurat w SB 501/1 niema tej dźwigni do naciągania pasków. Załączam zdjęcie, paski są na nim naciągnięte, tak już było jak kupiłem. Widać jak wał silnika znajduje się niecentralnie w otworze dolnej pokrywy (wg mnie tak powinien się silnik przysuwać aby poluzować paski, a w trybie naciągnięcia powinien być ze 2 cm dalej).
Instrukcja:
Instrukcja:
- Załączniki
-
- Einhell SB 501/1.
- P1000120.jpg (113.31 KiB) Przejrzano 6274 razy
-
- Paski klinowe SB 501/1.
- P1000118.jpg (109.34 KiB) Przejrzano 6274 razy
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 174
- Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
- Lokalizacja: Jagiełła
Tuż obok silnika jest małepokrętło do naciągu silnika.Niestety działa to na takiej zasadzie że gdy poluzujemy srubę mamy bolec,trzeba ręką naciągnąć silnik dosunąć bolec i dokręcić.Srodkowe koło jest mocowane na wcisk w otwór tak więc luzujemy śrubę,ściągamy pasek z silnika a potem dopiero pasek napędu.
Myślę że dość prosto to ująłem.
Myślę że dość prosto to ująłem.
jorgo
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 582
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
- Lokalizacja: Zgierz
Spod środkowego koła wystaje czarny płaskownik, który jest ramieniem na którym przesuwa się środkowe koło. Jeżeli zdjąłeś pas z silnika, to środkowe powinno się samo przybliżyć do wrzeciona. Może Chińczykom coś nie wyszło pasowanie i na chama wbili trzpień płaskownika w kadłub. Powinno to latać luzem lekko.
Może jakiś robaczek gdzieś jest do blokowania tego ? Tylko po co...
Pozdrawiam.
Tomek.
Może jakiś robaczek gdzieś jest do blokowania tego ? Tylko po co...
Pozdrawiam.
Tomek.