ustawianie tarczy po kolizji

Dyskusje na temat systemu Faunc

Autor tematu
alien1984
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 09 mar 2015, 23:06
Lokalizacja: Krotoszyn

ustawianie tarczy po kolizji

#1

Post napisał: alien1984 » 09 lip 2016, 16:11

Witam wszystkich
Na początku opisze problem. Na tokarce ze sterowanie Oi-TD doszło do kolizji w wyniku czego tarcza do której mocuje się narzędzia obróciła się o jakiś kąt i teraz podczas planowania nóż pozostawia mały cypelek około 3mm i oczywiście wykrusza się od razu płytka po prostu oś X nie przecina osi Z tylko jest poniżej.
Teraz pytanie jaki parametr odpowiada za regulacje tarczy ponieważ mechanicznie nie idzie jej ustawić bo po zluzowaniu kołków i wyłączeniu hydrauliki, tarcze da się ustawić ale po załączeniu hydrauliki tarcza wraca na poprzednią pozycje.
Wiem że jest możliwe ustawienie kąta tarczy poprzez pulpit i dlatego zadaje to pytanie z góry
dziękuje za pomoc
Tokarka jest firmy SIGMA CNC z Tajwanu w Polsce jest sprzedawana przez firmę TBI Technology



Tagi:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#2

Post napisał: adam Fx » 10 lip 2016, 01:04

alien1984 pisze:Wiem że jest możliwe ustawienie kąta tarczy poprzez pulpit i dlatego zadaje to pytanie z góry
wydaje mi się że nie ... skoro jest wieniec to ewentualnie możesz ustawić kąt by wieniec się w miarę zgrywał i zazębiał. Konkretnie tej maszyny je znak ale zazwyczaj rzecz polega na zluzowaniu właśnie wieńca > obróceniu rewolweru >zablokowaniu wieńca >sprawdzeniu osi wrzeciona względem osi oprawki czujnikiem zegarowym.

takie akcje jak opisujesz mam na foto - 6 chłopów wisi na rurce udaje im się przekręcić w końcu rewolwer i jakie jest ich zdziwienie że po zał. hydrauliki wraca on na miejsce :mrgreen: :grin:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#3

Post napisał: dance1 » 10 lip 2016, 12:52

w niejednej maszynie właśnie w sterowaniu ustawia się offset, zasada prosta rewolwer zeruje się na czujniku, w offset wpisujesz o ile ma się przestawić (błąd po kolizji) względem 0, 2 sposób to zabawa z czujnikiem musisz go przestawić o tyle ile wynosi błąd. Oczywiście to są tylko gdybania i opisy z moich doświadczeń, maszyny Twojej i jej rozwiązań technicznych nie znam, także strzelam. Masz manual? podeślij może tam coś więcej piszą.
I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7977
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: ustawianie tarczy po kolizji

#4

Post napisał: WZÓR » 10 lip 2016, 14:33

alien1984 pisze:Witam wszystkich
Na początku opisze problem. Na tokarce ze sterowanie Oi-TD doszło do kolizji w wyniku czego tarcza do której mocuje się narzędzia obróciła się o jakiś kąt i teraz podczas planowania nóż pozostawia mały cypelek około 3mm i oczywiście wykrusza się od razu płytka po prostu oś X nie przecina osi Z tylko jest poniżej.
Teraz pytanie jaki parametr odpowiada za regulacje tarczy ...
Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.
Jak nie umiesz , to wezwij serwis i nastawi tą głowicę na właściwe miejsce.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


maxadi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 191
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:49
Lokalizacja: racibórz

#5

Post napisał: maxadi » 10 lip 2016, 14:44

https://www.cnc.info.pl/topics83/fanuc- ... htm#408514
Oto link gdzie jest podany sposób i parametry gdzie ustawić zero x oczywiście najpierw trzeba ustawić głowice czujnikiem do zera osi którą napewno się da przestawić a muglys wstawić zdjęcie tokarki


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: ustawianie tarczy po kolizji

#6

Post napisał: dance1 » 10 lip 2016, 15:29

WZÓR pisze: Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.

Mariusz.
Bzdura.
Zmiana parametrów nic nie ma naprawić, ma skorygować mechaniczne przestawienie całego mechanizmu. Chyba że Ty masz potrzebę, czas i chęci bawić się w mechaniczne ustawienia. Głupi projektanci sterowań że też opcje takiej korekty stworzyli. :razz:
W większości moich zadań serwisowych po dzwonach czy to osi, wrzecion czy też magazynów programowe korekty w zupełności załatwiały sprawę, oczywiście pod warunkiem że mechanika nie uszkodzona ale to już inny temat.
I don't like principles, I prefer prejudices

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7977
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: ustawianie tarczy po kolizji

#7

Post napisał: WZÓR » 10 lip 2016, 17:25

dance1 pisze:
WZÓR pisze: Kolego , po dzwonie jest to awaria mechaniczna , którą zmianą wartości w parametrach nie naprawisz.

Mariusz.
Bzdura.
Zmiana parametrów nic nie ma naprawić, ma skorygować mechaniczne przestawienie całego mechanizmu. Chyba że Ty masz potrzebę, czas i chęci bawić się w mechaniczne ustawienia. Głupi projektanci sterowań że też opcje takiej korekty stworzyli. :razz:
W większości moich zadań serwisowych po dzwonach czy to osi, wrzecion czy też magazynów programowe korekty w zupełności załatwiały sprawę, oczywiście pod warunkiem że mechanika nie uszkodzona ale to już inny temat.
... , a kto napisał , że zmiana parametrów ma coś naprawić?
Czytaj moje posty uważniej. :grin:
Parametr koryguje , to wiem - ale nie naprawia głowicy jak dostała strzała waląc (np.) w uchwyt.
Temat wałkowany nie raz na tym forum.
Poczytaj tu:
https://www.cnc.info.pl/topics90/centru ... t43244.htm

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#8

Post napisał: dance1 » 10 lip 2016, 19:48

czytać nie muszę, latami serwisami się zajmowałem, 3 autoryzacje i uwierz piszę z doświadczenia a nie czytanego.
Nie każda kolizja kończy się mechaniczną awarią ( a to chyba zakładasz) także proponuję zaczynać od najtańszych rozwiązań czyli zmian w sterowaniu. Jeżeli po kolizji np rewolwer przy każdym zerowaniu ustawia się w tym samym miejscu (niewłaściwym oczywiście) zmiana w sterowaniu w 100% rozwiąże problem.
Oczywiście można zgłosić się do serwisu...


W temacie który zalinkowałeś w kilku kwestiach bym właśnie z Tobą się nie zgodził, widzę że wiedzy serwisowej nie posiadasz i tylko w błąd możesz wprowadzać.
I don't like principles, I prefer prejudices


mariusz123a
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 201
Rejestracja: 14 cze 2011, 22:05
Lokalizacja: ...

#9

Post napisał: mariusz123a » 10 lip 2016, 20:00

alien1984 pisze:nóż pozostawia mały cypelek około 3mm
Więc jak to skorygować parametrami?
Po dzwonie najczęściej przestawia się równoległość głowicy do osi Z, później okazuję się, że zostawia "cypelki", czyli skręcenie głowicy się przestawia, jeżeli kolizja we wrzeciono to przestawia się również równoległość osi obrotu wrzeciona do osi Z, jeżeli w konika to konik do ustawienia. Czegoś takiego nie da się ustawić parametrami.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#10

Post napisał: jasiu... » 10 lip 2016, 20:13

Nie korygować parametrami.

Rozebrać tarczę i wymienić skrzywione kołki ustalające na proste. Może się uda, jeśli otwory nie zostały rozbite, a pewnie nie zostały. Skręć później całość i wtedy ustawiaj. Bo teraz nawet jak ustawisz, będzie niestabilne. Ruszyło się i trzeba znów stabilnie wszystko poskręcać. I się nie bój, nie takie to trudne.

Czasem problemem jest skrzywienie przy kolizji imaka narzędziowego, sprawdź jak na innych pozycjach. Czasem mocowanie imaka ulega uszkodzeniu w tym miejscu, gdzie była kolizja. Musisz mechaniczne uszkodzenie naprawić mechanicznie i nie da się tego obejść, bo problem będzie powracał. To jest niestabilne i takiego zostawić nie możesz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Fanuc”