Naprawa trzpienia - wżery VS szczelność

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Naprawa trzpienia - wżery VS szczelność

#1

Post napisał: adam Fx » 17 paź 2014, 23:57

Jest sobie tak śruba coś jak ta po lewej

i w tym przewężeniu miedzy gwintem a a łbem pracuje uszczelnienie lecz wskutek korozji powstały wżery i przepuszcza co z tym zrobić ?

Tulejować się nie da bo na przewężeniu więc co począć napawać TIG ? zwyczajnie czy może lutem mosiężnym? boje się trochę to nagrzewać bo cholera wie co to za materiał i czy nie uszkodzę spawaniem. Kleić np. poxipolen no nie wiem bo czynnik to płyn hamulcowy i może taki klej kruszec pod jego wpływem.

Jestem otwarty na propozycje.
Ps. część jest niedostępna , całej nie dorobię bo nie zam materiały jaki i gwint jest dość nietypowy , zakup całości to ostateczność.


sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Tagi:

Awatar użytkownika

sajgon
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1012
Rejestracja: 15 lis 2011, 14:21
Lokalizacja: Śląsk

#2

Post napisał: sajgon » 18 paź 2014, 00:40

Jeśli nie chcesz za mocno nagrzewać i element nie pracuje obrotowo ,tylko ma być szczelne to nadlał bym cyną , tylko możliwie stopem LC-90 a potem delikatnie przetoczył.

A do pobielania użyć chlorku cynku ,lub nawet kropli kwasu solnego. lub jakiegokolwiek topnika co dekarze używają. byle bez kalafonii
Pozdrawiam , Michał. ;)


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#3

Post napisał: IMPULS3 » 18 paź 2014, 09:00

Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 18 paź 2014, 10:08

IMPULS3 pisze:Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.
to samo bym proponował
W rozmiarach metrycznych średnica oringu standardowo zmienia się co 1 mm a jego przekrój co 0,5 mm
np wymiar ø8mm(wewn.) ma przekroje od ø0,8mm do ø6mm!
http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oringi-wymiary
http://www.oringi.sklep.pl/oringi/oring ... -wymiarow2
pozdrawiam,
Roman


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1687
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#5

Post napisał: InzSpawalnik » 18 paź 2014, 11:27

Adam: natryskiwanie proszkami na zimno. Pozostale metody sa nietrwale albo wprowadzaja naprezenia lub/i odksztalcenia. Jest duzo firm swiadczacych uslugi natrysku teraz i przewaznie maja od razu toczenie wiec odbudujesz wymiar.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#6

Post napisał: RomanJ4 » 18 paź 2014, 13:04

Tylko czy do jednej sztuki(kilku) warto?
pozdrawiam,
Roman


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 456
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#7

Post napisał: lukasz.radomski » 18 paź 2014, 15:32

to zdjęcie jest tylko podglądowe czy to jest identyczny element jak na zdjęciu?
jeśli to jest z vw/audi to daj adres na pw mogę Ci taką wysłać

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#8

Post napisał: adam Fx » 19 paź 2014, 20:19

sajgon pisze:Jeśli nie chcesz za mocno nagrzewać i element nie pracuje obrotowo
Pracuje obrotowo aczkolwiek bardzo wolno i np. 2 razy dziennie oraz o załóżmy ze o ok 90 stopni (nie wiem ile dokładnie)
IMPULS3 pisze:Poszukaj grubszego oringa i przetocz pod niego.
Jest tam nietypowy simering podobny do tego oznaczonego 2 na foto.
InzSpawalnik pisze:natryskiwanie proszkami na zimno.
Butle jeszcze bym załatwił ale pistoletu i proszku brak a zlecenie to firma mogła by jako żart potraktować gdybym traka mała ośkę przyniósł przydusił. zlecanie samo w sobie pewnie przerośnie koszt nowego zacisku jeżeli ktoś by się podoił.
lukasz.radomski pisze:to zdjęcie jest tylko podglądowe czy to jest identyczny element jak na zdjęciu?
jeśli to jest z vw/audi to daj adres na pw mogę Ci taką wysłać
Audi 80 b4 ale foto poglądowe bo nie pamiętam jak ta śruba dokładnie wygląda może jutro rozbiorę i zobaczę i jak utknę w martwym punkcie to się odezwę :wink:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1687
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#9

Post napisał: InzSpawalnik » 19 paź 2014, 22:26

AdamFX: u Ciebie w miescie sa conajmniej dwie firmy ktore natryskuja proszkowo i robia wlasnie prace na zlecenia miedzy innymi w beanzy silnikow ... Madrej glowie dosc po slowie.
Pozdro!


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 689
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#10

Post napisał: GumiRobot » 20 paź 2014, 11:18

Użyć tzw. płynnego metalu czyli dowolnego kleju epoksydowego napełnianegpo sproszkowanymi metalami.
1) odtłuścić element regenerowany
2) o ring i wszystkie powierzchnie poza gniazdem o-ringa pokryć środkiem rozdzielającym
3) nałożyć klej
4) założyć o-ring
5) usunąć nadmiar kleju
6) zaczekać do utwardzenia się kleju
7) zdjąć oring i usunąć pozostały nadmiar związanego kleju
8) ewentualnie przetoczyć gniazdo jeżeli uszczelnienie będzie zaciasne

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”