Wycena pracy maszyn: giętarka rur, gwinciarka oraz piła.

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Tygrysek1220
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3

Wycena pracy maszyn: giętarka rur, gwinciarka oraz piła.

Post napisał: Tygrysek1220 » 22 maja 2014, 14:48

Witam kolegów serdecznie,

ponieważ mój pierwszy post raczej został niezauważony przywitam się raz jeszcze: Cześć! :D

Nazywam się Paweł i studiuję mechatronikę - magisterskie obecnie pierwszy rok :)

Udało mi się w końcu znaleźć jakąś ciekawszą pracę i tutaj mam pewien problem. Firma zleciła mi na początek wycenę pracy maszyn które niedawno zakupiła. Chodzi o laser, ploter, giętarkę do rur i profili, gwinciarkę, piłę taśmową oraz o prasę krawędziową.

laser (co nie których może zainteresować producent: KIMLA - dość gorąco w okół niego na tym forum), ploter i prasę udało mi się wycenić - m.in. na podstawie postów zawartych na tym forum - DZIĘKI! :)

Niestety mam problem z pozostałymi maszynami, co do piły na forum ktoś pisał że bierze się około 10 gr za 1mm średnicy... ale może ktoś chciał by się podzielić wiedzą z tego zakresu?

Na pewno inni użytkownicy forum (ci nowi jak i ci obecni) też skorzystają z informacji tutaj zawartych.

Z góry wszystkim dziękuję za pomoc i zainteresowanie
Pozdrawiam Paweł.

Tagi:

bubels
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1

Post napisał: bubels » 22 maja 2014, 18:04

Kolego wyceniasz pracę maszyn swojego pracodawcy na podstawie cenników z forum?

Zastanowiłeś się przez 5 minut od czego ta cena zależy?

Musisz zdawać sobie sprawę że na cenę składa się bardzo wiele czynników w tym te zmienne jak koszt operatora, eksploatacja, hala, serwis, koszty organizacyjne, logistyczne itp.

Przyjmując cenę z forum możesz wyrządzić szkodę pracodawcy.