Zespół prowadnic 3D

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
osromocon
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2

Zespół prowadnic 3D

Post napisał: osromocon » 22 sty 2013, 14:06

Witam.
Jestem tu całkiem nowy i zieloniutki. Szczerze to nawet nie wiem czy dobre forum wybrałem, ale myślę, że temu najbliżej do mojego problemu.
Mam nadzieję, że nie przynudzę.
Otóż. Skupię się na przedmiocie, który chciałem uzyskać ostatnio.
Postanowiłem do uchwytu samochodowego bez ładowarki (bazy) ją dorobić.
Przykleiłem wtyczkę poxipolem i obłożyłem poxiliną. Chciałbym to co wyszło ładnie obrobić, żeby powiedzmy wyszedł z tego taki doczepiony równoległobok. Zacząłem to szlifować takim "modelarskim" dremelem, ale kształty mi się nie podobają. Chwilę pomyślałem i stwierdziłem, że gdyby tego dremela przyczepić do jakiejś prowadnicy i wyposażyć w miniaturowy frez to miałbym ładne równe przesuwy. Gdyby do tej prowadnicy dołożyć drugą to już można uzyskać ładną równą powierzchnię. Zostaje teraz kwestia regulacji pionowej obrabianego przedmiotu, a więc przydałaby się trzecia prowadnica. W ten sposób mógłbym w każdej płaszczyźnie równe przesuwy, a więc docelowo mógłbym wyfrezować sobie elegancki równoległobok. Ktoś powie - weź sobie dużą tarczę i sobie przejedź to bez prowadnicy. Tak, jeśli nie mam wystających/zagłębionych elementów (kabel, wtyczka).
Poniżej moja koncepcja.
Obrazek
Czy można takie coś nabyć? Na ile szacujecie koszt wykonania tego cuda?
Przepraszam, jeśli w zły dział to wpakowałem i proszę o przeniesienie do właściwego.

Tagi:

creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)

Post napisał: creative1agh » 22 sty 2013, 14:53

allegro: wiertarko-frezarka, frezarka, stół krzyżowy.

Autor tematu
osromocon

Post napisał: osromocon » 22 sty 2013, 15:19

Dziękuję za odpowiedź.