Dwa silniki i jeden zasilacz?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 178
- Rejestracja: 06 lut 2011, 18:38
- Lokalizacja: Jordanów
Dwa silniki i jeden zasilacz?
Mam dylemat co zrobić :posiadam drivery sk8060 20-80v, trafo z wyjsciem 24i 48 VAC 20A.
Silniki 8,7Nm 6A 3,6V
Silnik 4,6 nm 5,5A 1,9V i tu jest problem czy ten silnik mogę zasilić z wyjścia 48V-67,2VDC! czy wykorzystać odczep 24V plus dodatkowy prostownik z kondensatorami co da 33,6VDC.
Po czytaniu mam już mętlik w głowie
Silniki 8,7Nm 6A 3,6V
Silnik 4,6 nm 5,5A 1,9V i tu jest problem czy ten silnik mogę zasilić z wyjścia 48V-67,2VDC! czy wykorzystać odczep 24V plus dodatkowy prostownik z kondensatorami co da 33,6VDC.
Po czytaniu mam już mętlik w głowie
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
W wypadku słabszego silnika 4,6Nm krotność napięcia nominalnego względem zasilającego wyniesie ok. 42, przy zalecanej wartości 20. Proszę sprawdzić w dokumentacji sterownika, czy będzie w stanie obsłużyć stosunkowo niewielką indukcyjność tego silnika. Problem można obejść jeśli silnik jest ośmioprzewodowy, łącząc jego fazy szeregowo.gras107 pisze:Jak dla mnie można zasilić z tego wyższego napięcia. Silniki krokowe nie są zasilanie napięciem tylko prądem.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sterownik ma wszelkie zabezpieczenia, więc można włączyć i obserwować temperaturę silnika. Przyrost nie może przekroczyć 80°C.
Generalnie jeśli sterownik ma zbyt wysokie napięcie dla silnika, sam może się przegrzewać. Producent podaje, że może ono powodować duże wibracje na niskich obrotach i może się przyczynić do uszkodzenia sterownika.
Generalnie jeśli sterownik ma zbyt wysokie napięcie dla silnika, sam może się przegrzewać. Producent podaje, że może ono powodować duże wibracje na niskich obrotach i może się przyczynić do uszkodzenia sterownika.