Przekładnia planetarna - jak hamować wieniec?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 paź 2006, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
Przekładnia planetarna - jak hamować wieniec?
Witam!
Rysunek poniżej przedstawia przekładnię planetarną. Źródło napędu sprzęgnięte jest z kołem wewnętrznym, przekazanie napędu z jarzmem satelit. Przekładnia daje przełożenie równe 4. Moje pytanko dotyczy metod hamowania wieńca zewnętrznego. Musi byc mozliwość łatwego blokowania i odblokowania wieńca tak by można było rozsprzęglić przekładnię. I jeszcze jedndno - czy jest jakaś inna niż dłutowanie metoda wykonywania kół zębatych o uzębieniu wewnętrznym? (materiał - brąz). Jeśli ktos ma jakis pomysł to czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam Janek.
Rysunek poniżej przedstawia przekładnię planetarną. Źródło napędu sprzęgnięte jest z kołem wewnętrznym, przekazanie napędu z jarzmem satelit. Przekładnia daje przełożenie równe 4. Moje pytanko dotyczy metod hamowania wieńca zewnętrznego. Musi byc mozliwość łatwego blokowania i odblokowania wieńca tak by można było rozsprzęglić przekładnię. I jeszcze jedndno - czy jest jakaś inna niż dłutowanie metoda wykonywania kół zębatych o uzębieniu wewnętrznym? (materiał - brąz). Jeśli ktos ma jakis pomysł to czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam Janek.
- Załączniki
-
- 1.JPG (37.27 KiB) Przejrzano 10873 razy
-
- 2.JPG (32.32 KiB) Przejrzano 10866 razy
-
- 3.JPG (15.22 KiB) Przejrzano 10882 razy
-
- 4.JPG (30.92 KiB) Przejrzano 10877 razy
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
czesc
sam bym chcial wykonac przekladnei planetarna, tyklo niestety troche to kosztuje jesli nie ma pelnic jedynie funkcji zabawki. zeby mozna rowniez na drotowce i w wypadku tak malego detalu jak twoj bedzie to najprostrze rozwiazanie, niestety troche to bedzie kosztowalo.
jesli chodzi o hamulec, to w tak amlej przekaldnie mozna by bylo zrobic zwykla kleme, ktora by sie zaciskalo jesli trzeba by bylo hamowac. albo naciac na obwodzie zeby i dac przestawiana zapadke.
sam bym chcial wykonac przekladnei planetarna, tyklo niestety troche to kosztuje jesli nie ma pelnic jedynie funkcji zabawki. zeby mozna rowniez na drotowce i w wypadku tak malego detalu jak twoj bedzie to najprostrze rozwiazanie, niestety troche to bedzie kosztowalo.
jesli chodzi o hamulec, to w tak amlej przekaldnie mozna by bylo zrobic zwykla kleme, ktora by sie zaciskalo jesli trzeba by bylo hamowac. albo naciac na obwodzie zeby i dac przestawiana zapadke.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
co do wycinania to swobodnie mozna dac na laser
całkiem niedawno obrabiałem wieńce planetarne wypalane laserem
co prawda nie wiem jak laser kroi brąż ale chyba da radę
co do hamulca to myślę że elektromagnes z klockiem powinien zatrzymac przekładnię
o ile to nie ma byc do hamowania przekładni z pelnego biegu a tylko do trzymania wieńca
mozna się pokusic o siłownik pneumatyczny czy jakiś inny np śrubowy (mech)
rozwiązań jest duzo -zalezy co chesz osiągnąć
całkiem niedawno obrabiałem wieńce planetarne wypalane laserem
co prawda nie wiem jak laser kroi brąż ale chyba da radę
co do hamulca to myślę że elektromagnes z klockiem powinien zatrzymac przekładnię
o ile to nie ma byc do hamowania przekładni z pelnego biegu a tylko do trzymania wieńca
mozna się pokusic o siłownik pneumatyczny czy jakiś inny np śrubowy (mech)
rozwiązań jest duzo -zalezy co chesz osiągnąć
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 paź 2006, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
O koszty narazie nie muszę sie martwić. Mój brat posiada wszelkie niezbedne maszyny. Powiedziałem narazie, bo jest to wersja testowa przekładni ale przy wiekszych ilościach brat będzie chciał co nieco zaroć
i tak jak powiedziałeś będzie to kosztować.
Pomysł z zębami byłby dobry, ale koło zahamowane musi być w osi przekładni i zablokowanie z jednej strony narobi bałaganu zaś np. trzy punkty blokujące komplikuje układ.

Pomysł z zębami byłby dobry, ale koło zahamowane musi być w osi przekładni i zablokowanie z jednej strony narobi bałaganu zaś np. trzy punkty blokujące komplikuje układ.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
numerek pisze:co do wycinania to swobodnie mozna dac na laser
całkiem niedawno obrabiałem wieńce planetarne wypalane laserem
co prawda nie wiem jak laser kroi brąż ale chyba da radę
co do hamulca to myślę że elektromagnes z klockiem powinien zatrzymac przekładnię
o ile to nie ma byc do hamowania przekładni z pelnego biegu a tylko do trzymania wieńca
mozna się pokusic o siłownik pneumatyczny czy jakiś inny np śrubowy (mech)
rozwiązań jest duzo -zalezy co chesz osiągnąć
jesli kolo ma byc z brazu to laser tego nie wytnie. nawiasem mowiac przytakeij grubosci zebow tak drobnych to watpie zeby sie to dalo wyciac laserem, na pewno nie w zwykelj stali, moze w nierdzewnej ktora jest cieta z innymi gazami.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 11
- Rejestracja: 19 paź 2006, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
Jakie byłyby koszty wypalenia laserem?
[ Dodano: 2006-10-19, 20:17 ]
Możliwość przeciągnięcia zębów, tak jaj to robi się z kwadratowymi otworami, wchodzi tutaj w grę?
[ Dodano: 2006-10-19, 20:20 ]
Co do hamulca na taśmie, to z jakiego materiału mogłoby to być i jak ją ściąganąć? Zaznaczam że chodzi o proste rozwiązanie i musi zmieścić sie w obudowie pokazanej na rysunku.
[ Dodano: 2006-10-19, 20:17 ]
Możliwość przeciągnięcia zębów, tak jaj to robi się z kwadratowymi otworami, wchodzi tutaj w grę?
[ Dodano: 2006-10-19, 20:20 ]
Co do hamulca na taśmie, to z jakiego materiału mogłoby to być i jak ją ściąganąć? Zaznaczam że chodzi o proste rozwiązanie i musi zmieścić sie w obudowie pokazanej na rysunku.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
fakt zęby malutkie
o brązie to nie wiedziałem że laser ma problem z cięciem
ja obrabiam nierdzewkę i nie uwierzylibyście jakie detale do mnie przychodza do polerowania
mialem gdzies fotki ale znaleść nie mogę ---w kazdym razie było to motorki Harley wielkości 3,5 cm wys i 5 cm dlugość ze wszystkimi szczegółami !!! grubość blachy .......10 mm to miało samo stać na biurkach u jakiegoś dealera w hameryce
jak znajdę fotki to wkleję
naprawdę robilo wrażenie
dlatego myslałem że laser da radę ....a tu skucha
o brązie to nie wiedziałem że laser ma problem z cięciem

ja obrabiam nierdzewkę i nie uwierzylibyście jakie detale do mnie przychodza do polerowania

mialem gdzies fotki ale znaleść nie mogę ---w kazdym razie było to motorki Harley wielkości 3,5 cm wys i 5 cm dlugość ze wszystkimi szczegółami !!! grubość blachy .......10 mm to miało samo stać na biurkach u jakiegoś dealera w hameryce
jak znajdę fotki to wkleję

dlatego myslałem że laser da radę ....a tu skucha
