długi pasek zębaty 1,5m

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
elbusz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 10 sty 2006, 12:03
Lokalizacja: lublin/warszawa

długi pasek zębaty 1,5m

#1

Post napisał: elbusz » 15 sty 2006, 02:34

witam wszystkich.
poszukuje paska zębatego o podzialce niemal dowolnej i dowolnym ksztalcie uzębienia (kola dorobie) najlepiej o podzialce okolo 2-4 w tym azeby dlugosc jego wynosila 145 cm lub nieco wieksza (dla jasnosci po zlozeniu zebami do siebie 73cm). szerokosc z zakresu 3mm-6mm (max 8mm) jezeli jest ktos w stanie wskazac miejsce (najlepiej strone www ) gdzie mozna byloby takie kupic, lub jesli posiada ktos cos w tym stylu , to jestem bardzo zainteresowany (nawet 10 sztukami )
moj adres : [email protected]
z gory dziekuje



Tagi:

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#2

Post napisał: triera » 15 sty 2006, 10:08

np.
http://www.whm.pl/
http://www.megadyne.com.pl

są katalogi - przejrzeć, wybrać - zapytać.
przez googla można znaleźć więcej...

dorabianie kół nie jest najlepszym pomysłem.

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1495
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#3

Post napisał: Piotrjub » 15 sty 2006, 21:10

Dlaczego dorabianie kol nie jest najlepszym pomyslem

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#4

Post napisał: triera » 15 sty 2006, 21:19

gotowe nie są strasznie drogie
i jest pewność, że są dobrze zrobione
- w odróżnieniu od zwykłych, modułowych kół zębatych,
geometria zęba zmienia się wraz z kątem opasania
(przynajmniej powinna)

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1495
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#5

Post napisał: Piotrjub » 15 sty 2006, 21:27

Powiem tak, tanie to na pewno one nie są, jak sprawdzam na mikroskopie pomiarowym te koła to daleko im do dobrego wykonania, a jak jest wolna chwile i możliwość wykonania z wałka takiego koła na drążarce drutowej korzystam z tego, mam zrobione dużo dokładniej i na pewno taniej.


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1345
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#6

Post napisał: pltmaxnc » 15 sty 2006, 22:04

Nie przesadzajmy z wykonywaniem wszystkiego samemu bo przecież kulki do łożysk też można wykonać własnoręcznie .
Kólka zębate są w szerokiej ofercie (nawet na naszym forum) i po przystępnych cenach .

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#7

Post napisał: triera » 15 sty 2006, 22:28

jeśli ktoś ma dostęp do odpowiedniego
parku maszynowego itd.... to oczywiście.
W momencie kiedy ktoś miałby zamówić
wykonanie pojedyńczych sztuk takich kół
w zewnętrznej firmie - koszt wzrasta gwałtownie.
Opcją jest np. zakup wałka zębatego
i wykonanie z niego serii kół zębatych
- nie szacowałem jednak opłacalności?


anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#8

Post napisał: anoda » 17 sty 2006, 17:44

Osobiście kupowałem w www.whm.pl
Podziałka T=2,5 mm. szerokość 10mm. Razem z kołami. Jest tylko problem z rozwierceniem otworów pod osie kół. Chociaż mozna zamówić niestandarowe.
Pozdrawiam

Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#9

Post napisał: triera » 17 sty 2006, 18:08

Najlepiej rozwiercić otwór na tokarce (możliwie delikatnie)
- jest pewność zachowania koncentryczności.
Wierci się z pewnym luzem (~+0,05), tak aby koło można było wsunąć na oś.
Następnie klei się za pomocą Loctite 638
http://www.kontaktsa.pl/sklep/dodatki/klej638.html
(należy odtłuścić powierzchnie łączone acetonem technicznym)
Jeśli stosuje się montaż na wcisk, łatwo można naruszyć podziałkę zęba.
Klej nie jest tani, małe opakowanie wystarcza jednak na bardzo wiele łączeń.


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: diodas1 » 18 sty 2006, 02:58

Witam. Moja podpowiedź nie będzie całkiem na temat ale ponieważ też drążyłem temat zamiany ruchu obrotowego na posuwisto-zwrotny i zaznajomiłem się z różnymi za i przeciw wielu idei, może i Tobie taki pomysł się spodoba. Proponuję po prostu rozważenie zastąpienia napędu na paskach zębatych, o ile w Twojej konstrukcji jest to możliwe, napędem przy pomocy linki stalowej. Taki napęd z powodzeniem stosuje się w niektórych ploterach. Średnica wałka napędowego decyduje o przełożeniu obrót/posuw a ilość nawiniętych na nim zwoi zależy od długości toru po którym chcesz mieć posuw.Daje to pełną elastyczność przy projektowaniu urządzenia. Linki stalowe o różnych średnicach są niedrogie i łatwiej dostępne niż paski zębate o nietypowych wymiarach.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”