Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
Cześć,
jest taki temat: poszukuję tokarki, która ma zostać zainstalowana w warsztacie na statku. Chodzi o konwencjonalną tokarkę, z odczytami, średnica nad łożem żeby miała te 500 mm, może więcej, w kłach z 1500 - 2000, przelot przez wrzeciono z 3 cale. Wiadomo, że na betonowym fundamencie nie będzie stała więc konstrukcja musi być odpowiednio sztywna. Obecną tokarkę, jakich chiński badziew, będą demontować, mimo, że prawie nie używana... Tokarka ma być dość porządna i budżet jest na dalszym planie. Możecie podpowiedzieć kto jeszcze w tych czasach faktycznie produkuje tokarki i nie są to importowane odlewy z czajnizjum?
jest taki temat: poszukuję tokarki, która ma zostać zainstalowana w warsztacie na statku. Chodzi o konwencjonalną tokarkę, z odczytami, średnica nad łożem żeby miała te 500 mm, może więcej, w kłach z 1500 - 2000, przelot przez wrzeciono z 3 cale. Wiadomo, że na betonowym fundamencie nie będzie stała więc konstrukcja musi być odpowiednio sztywna. Obecną tokarkę, jakich chiński badziew, będą demontować, mimo, że prawie nie używana... Tokarka ma być dość porządna i budżet jest na dalszym planie. Możecie podpowiedzieć kto jeszcze w tych czasach faktycznie produkuje tokarki i nie są to importowane odlewy z czajnizjum?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 668
- Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
- Lokalizacja: Tarnów MP
- Kontakt:
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
Kiedyś ZMT "Tarnów" takie wielkie robiło, teraz przejął to prywaciarz... nazywa się FMT Tarnów. Z polskich producentów, to jeszcze AFM (Andrychów), ale z tego co wiem, to tylko CNC, oraz JAFO z Jarocina. To tyle jeśli chodzi o nie chińszczyznę.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. 

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 399
- Rejestracja: 20 sie 2018, 20:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4689
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
Tak z ciekawości, ten statek to jakaś duża jednostka morska czy własna barka? Kiedyś się zastanawiałem czy dałoby się zrobić zakład produkcyjny na barce 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5774
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
Jeśli możesz zapłacić więcej, to ja bym spojrzał na produkty Weiler. Seria Commodor jest pewnie za mała, ale już DA 260 powinno być tym, czego szukasz. Ona ma kieł na wysokości 260 mm (max średnica 535) i do 2 metrów do konika.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 668
- Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
- Lokalizacja: Tarnów MP
- Kontakt:
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
A ja bym uważał... na Weilera i GDW (na Casto też)... onad połowa elementów do Commodora i Praktikanta była klepana na "Mechanicznych", jak jeszcze robili "cywilkę". Ciekawe gdzie teraz? Ruskie? Chiny? GDW, przynajmniej modele LZ250/360/400 były klepane w całości (400 teraz prywaciarz klepie).jasiu... pisze:ja bym spojrzał na produkty Weiler
Natomiast Casto (to były piły), nie wiem, czy "to-to" jeszcze istnieje, doprowadziły w zasadzie do upadłości części cywilnej.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5774
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
Z tego, co wiem, nadal w Czechach robią wiertarki, ale tokarki są robione w Niemczech. Pewnie, że podwykonawcy (silniki, elektronika) są z różnych miejsc, ale generalnie maszyny składane są w Emskirchen, niedaleko Norymbergi. I to pokazują między innymi na filmie:
Widać hale montażowe.
Widać hale montażowe.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Wybór tokarki do warsztatu na statku - nie chińska.
@JacekBelof - nie zrozumiałem co napisałeś;P:P Że co, że "była klapana na "mechanicznych""?
Weiler patrzę, nawet na E60.
Statek pytong - 350 m długości, burta 30 m wysokości i 60 m szerokości.
Weiler patrzę, nawet na E60.
Statek pytong - 350 m długości, burta 30 m wysokości i 60 m szerokości.