Jaki program na początek do nauki


Autor tematu
swiety82
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 30 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: Żagań

Jaki program na początek do nauki

#1

Post napisał: swiety82 » 09 lut 2009, 20:56

Witam,
zaczynam przygodę z CAD, chciałbym zapytać o kilka rzeczy.
Jestem zupełnie zielony w temacie, nie mam dokładnej wiedzy jeśli chodzi nawet o sposób projektowania, i dalszą konwersję dla maszyn CNC...

W czym najlepiej zacząć projektować(uczyć się), jakie programy najczęściej są wykorzystywane w firmach do projektowania rysunków i wdrażania ich do pracy z maszynami.

Czy ktoś może "łopatologicznie" wytłumaczyć mi, jak przebiega dokładnie proces:
projektowanie(w czym)>powstanie rysunku technicznego(czy tym samym programem?)>wdrożenie do postaci zrozumiałej dla np. frezarki CNC.

Obsługiwałem długi czas maszyny CNC, jednak nie mam pojęcia w czym tworzyć te projekty(rysunki), i jak je kalibrować z pokładu PC (np. głębokość frezu, modelowanie ogólne 3D, podobne)

Dodam że CAD'a nie znam wogole, więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość :)
Pozdrawiam!



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7977
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 10 lut 2009, 17:50

Proces programowania CAD/CAM
Krok 1.
Sporządzanie dokładnego rysunku obrabianego przedmiotu za pomocą programu CAD/CAM lub innego programu CAD. Rysunek sporządzony za pomocą innego programu CAD należy przekonwertować na format akceptowany przez program CAD/CAM, np. dxf.
Krok 2.
Tworzenie ścieżek obróbki dla przedmiotu , oddzielnie dla każdego kroku. Wymaga to
niezawodnej znajomości obróbki, aby program NC zastosował właściwe ostrza i wartości obróbki.
Krok 3.
Symulacja programu, na której widać ewentualne błędy i można uniknąć możliwych kolizji.
Symulacja pokazuje również czas obróbki.
Krok 4.