Laserowe cięcie papieru

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
drzasiek90
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1738
Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
Lokalizacja: Jodlowa
Kontakt:

Laserowe cięcie papieru

#1

Post napisał: drzasiek90 » 24 sty 2021, 10:25

Żona zajmuje się wycinaniem dekoracji z papieru. Używa do tego plotera brother z nożem wleczonym. Sprawuje się to bardzo dobrze ale ma pewne wady:
-mały obszar roboczy
-konieczność częstej regeneracji mat
Od kilku miesięcy co chwilę tylko słyszę laser, laser, inni mają laser... :)
Mimo, że nie mam doświadczenia z laserem, próbowałem ją przekonać, że skoro obróbka polega na paleniu materiału to na logikę na krawędzi musi zostać jakiś ślad po paleniu.
Niestety argument nie trafił, poczyniłem więc kroki do budowy plotera laserowego. Sam laser jeszcze nie dotarł aby przetestować jednak żona po przypadkowej rozmowie z jakimś "fachowcem" stwierdziła, że laser jednak nie będzie bo pozostawi ślad :) Pani fachowiec która również wycina dekorację stwierdziła, że laserem da się wycinać różne papiery, np ciemniejsze kolory jednak na białym papierze nie da się pozbyć śladu na krawędzi.

W związku z tym mam pytanie, czy ktoś tutaj tnie papier biały laserem? Jak wyglądają krawędzie? Chodzi o papier w okolicach 170g.



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7781
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Laserowe cięcie papieru

#2

Post napisał: tuxcnc » 24 sty 2021, 10:34

Oczywiście że przypalony papier nigdy nie będzie biały, w najlepszym razie kremowy.
Pytanie jest tylko takie, jak bardzo to przeszkadza.


Autor tematu
drzasiek90
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1738
Rejestracja: 25 kwie 2016, 11:58
Lokalizacja: Jodlowa
Kontakt:

Re: Laserowe cięcie papieru

#3

Post napisał: drzasiek90 » 24 sty 2021, 10:49

tuxcnc pisze: