demontaż wrzeciona
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 paź 2014, 18:46
- Lokalizacja: Piastów
demontaż wrzeciona
Witam,
Mam problem z demontażem wrzeciona - tokarka 16B05P. Poszło dość gładko do momentu jak na zdjęciu - teraz mam wyczuwalny silny opór. Dokręcając mocno śrubę ściągacza z trudem uzyskałem jeszcze 2 minimalne drgnięcia - teraz obawiam się dokręcać mocniej żeby czegoś nie uszkodzić. Nie jestem pewien ale opór jest chyba na dużym kole zębatym zapieczonym na wrzecionie - przy napiętej śrubie jest dociśnięte na sztywno do korpusu, po zwolnieniu odpuszcza.
Lewa strona w moim przekonaniu uwolniona, wpusty wyjęte.
Proszę o sugestie jak można do tego podejść.
Pozdrawiam.
Mam problem z demontażem wrzeciona - tokarka 16B05P. Poszło dość gładko do momentu jak na zdjęciu - teraz mam wyczuwalny silny opór. Dokręcając mocno śrubę ściągacza z trudem uzyskałem jeszcze 2 minimalne drgnięcia - teraz obawiam się dokręcać mocniej żeby czegoś nie uszkodzić. Nie jestem pewien ale opór jest chyba na dużym kole zębatym zapieczonym na wrzecionie - przy napiętej śrubie jest dociśnięte na sztywno do korpusu, po zwolnieniu odpuszcza.
Lewa strona w moim przekonaniu uwolniona, wpusty wyjęte.
Proszę o sugestie jak można do tego podejść.
Pozdrawiam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4119
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: demontaż wrzeciona
a czy ona też się blokuje jak dociśniesz ściągaczem wrzeciono do oporu? chyba spod tego podwójnego koła zębatego trzeba wyciągnąć wpust.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 238
- Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
- Lokalizacja: Głuchołazy
Re: demontaż wrzeciona
Jeżeli nakrętka dociskała bezpośrednio koło zębate to prawdopodobnie jest ono na stożku, stąd opór. Spróbuj zlać preparatem np WD, zostaw na jakiś czas naprężone ściągaczem, potem jeszcze mocniej dokręć i ewentualnie możesz delikatnie stukać w feralne koło by drgania spowodowały jego uwolnienie. Inna metoda to podgrzanie koła, ale musi to zostać zrobione tak by go nie przegrzać. Raczej opalarka a nie palnik.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 paź 2014, 18:46
- Lokalizacja: Piastów
Re: demontaż wrzeciona
Wyszło. Zmieniłem sposób mocowania ściągacza - tak jak na zdjęciu + WD40 + popukiwanie młotkiem. Myślę że po zmianie ściągacz był lepiej wycentrowany. A blokowało to duże koło zębate. Cała reszta była luźno. Dziękuję wszystkim za pomoc!
Teraz najciekawsze czyli samo wrzeciono - zdemontować, obejrzeć i poprawić co trzeba.
Teraz najciekawsze czyli samo wrzeciono - zdemontować, obejrzeć i poprawić co trzeba.