Szybkie zużycie narzędzi

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Blodi
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 29
Rejestracja: 20 wrz 2020, 17:39

Szybkie zużycie narzędzi

#1

Post napisał: Blodi » 20 wrz 2020, 17:47

Witam.
Dosyć nie dawno zacząłem pracować na frezarce numerycznej, dodam że jestem amatorem i chce się dowiedzieć więcej co i jak...
Obrabiam grafit oraz miedź, lecz z tym drugim materiałem mam dosyć duży problem. Podczas frezowania np. elektrody na wtrysk bardzo szybko wyciera mi się frez rk3. Prawdopodobnie dobieram zły posuw oraz obroty. Z mojego "przyuczenia" o ile można tak to nazwać, dowiedziałem się że na to narzędzie powinienem dawać 4500-5000 obrotów oraz posuw 600-900. Oczywiście kulka idzie na wykończenie ale i tak dosyć szybko się wyciera. Chce poznać wasze zdanie na ten temat oraz mam nadzieję na wszelkie porady odnośnie obróbki miedzi oraz grafitu.

Z góry dziękuję, pozdrawiam.



Tagi:


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4140
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Szybkie zużycie narzędzi

#2

Post napisał: Steryd » 20 wrz 2020, 18:51

A jaka jest średnica? Jakie narzędzie? - producent gatunekm
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Blodi
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 6
Posty: 29
Rejestracja: 20 wrz 2020, 17:39

Re: Szybkie zużycie narzędzi

#3

Post napisał: Blodi » 20 wrz 2020, 18:59

Fi6 r3- Frez kulity Dormer Pramet


mag999
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 713
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Polska

Re: Szybkie zużycie narzędzi

#4

Post napisał: mag999 » 20 wrz 2020, 21:19

No to kontaktuj się z doradcą technicznym prametu i niech Ci dobierze parametry


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1359