ORGANIZER CNC

Program do organizowania projektów

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
allcnc33
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 18
Posty: 10
Rejestracja: 19 wrz 2019, 15:43

ORGANIZER CNC

#1

Post napisał: allcnc33 » 19 wrz 2019, 17:06

Witam
Na to forum trafiłem nieprzypadkowo, a przez kolegę, który pracuje "w tym całym CNC" i opowiadał mi jak to wygląda w jego pracy(zero organizacji w projektach). "W tym całym CNC" - no właśnie, ja się na tym kompletnie nie znam lecz jestem programistą i wpadłem na pomysł jak usprawnić proces przekazu detali na konkretną maszynę, z konkretnym detalem i do konkretnego ustawienia. Do tego większa kontrola jeśli chodzi o narzędzia. Wszystko będzie można przerobić do g-kodów - na tym działa mój kolega więc zagłębiam się w temat.
Informacje początkowe które chciałbym poznać to jak to wygląda z tymi g-kodami, np. włączenie chłodziwa, widzę, że jest zależne od producenta, czyli pierwsze co można by wybierać nazwę maszyny (na razie w opcjach ustalę tabelkę do wpisania właśnie takich rzeczy zależnych od producenta). Co jeszcze się różni zależnie od maszyny w g-kodach?
Potrzebuję jeszcze w jakich materiałach pracujecie, z jakimi parametrami danego narzędzia jeśli chodzi o posuw i obroty,czy pracuje z chłodziwem czy powietrzem(ten pomysł rozwinę przy wstępnym szkicu gdy pozbieram trochę danych). Może też zagłębienie w detalu danym narzędziem byłoby wskazane?
Fajnie byłoby to zrobić np. tak:

aluminium
Głowica 40mm-4płytki - S1500 F500 powietrze
frez 10mm - Sxxx Fxxx chłodziwo

stal nierdzewna
nawiertak 8mm - Sxxx Fxxx powietrze
Wiertło węglik. 8mm Sxxx Fxxx powietrze chłodziwo
itp.