Problem niestety zaczął się przy pierwszym warsztatowym przeglądzie, gdyż okazało się, że tokarka posiada uszkodzone łożysko oporowe w skrzyni przekładni.
Tutaj załączam film z uszkodzenia :
https://www.youtube.com/shorts/UnjtXctJIO8
Po niedługim zastanowieniu podjąłem decyzję odnośnie wymiany. Po dość dużych problemach udało mi się wymienić obydwa łożyska oporowe.

Tutaj załączam zdjęcie jak to wyglądało.

Łożyska oporowe, współpracują ze sobą poprzez "kryzę", na sprężynach - i tutaj pojawia się moje pytanie, jak w oryginalne ma to być ustawione? Zbyt sztywne skręcenie nakrętki zabezpieczającej łożysko, powoduje, iż łożysko "staje dęba" - zbyt mocne dociśnięcie do kryzy.
https://www.youtube.com/shorts/CKwTN7I9Ajc
https://www.youtube.com/shorts/zQlJz2360A8
Ostatnie moje pytanie, czy ta nakrętka powinna się "obracać", czy powinna być dokręcona?

Posiadam DTR tej tokarki, niestety jest ona dość "skąpo" opisana, nigdzie nic nie ma na temat kasowania luzów

Bardzo proszę osoby, które mają wiedzę w tej materii o zabranie głosu.
Jeśli będzie potrzeba więcej zdjęć/filmów to jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie, Adrian.