#17
Post
napisał: karol668 » 18 lut 2015, 18:32
Za łożysko dałem ok 400 zł , polskie. Mierzyłem czujnikiem ustawiałem go na końcówce stożka wrzeciona i wychodziło 0.08mm, nakrętkami nie dociągnę bo będzie ciasno się obracać i nakrętkami przesuwamy wewnętrzny pierścień łożyska do przodu , ono siedzi na stożku wiec dalej nie pójdzie, i tak się zastanawiam co teraz , łożysko wbijałem delikatnie mosiądzem ale ono dochodzi do tulei z tyłu zabezpieczonej robakiem, wiec czyli ustawie czujnik i sprawdzę czy wrzeciono po podważeniu lub odciągnięciu jakimś długim prętem będzie odchyłka większą niż 0,03 to jest luz na łożysku a jeśli nie to by wychodziło ze wrzeciono krzywe i bije?
[ Dodano: 2015-02-18, 18:44 ]
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz bo gdy wkładałem wrzeciono i nie było jeszcze do końca włożone bo z tyłu brakowało jeszcze jakiś 6mm żeby ta tuleja doszła do łożyska oporowego i wtedy mierzyłem wrzeciono i było 0.01mm ale z tyłu brakowało jeszcze tych 6mm i gdy wrzeciono dopchnąłem do końca żeby łożysko oporowe z tyłu doszło do tej tulei i się obracało z przodu po zmierzeniu zrobiło się 0.08mm bicia i tak się zastanawiam czy pierścień zewnętrzny łożyska nie powinien być trochę głębiej, bo po dopchnięciu wrzeciona o ten kawałek wewnętrzny pierścień z wałkami poszedł do tyłu o te pół centymetra a w DTR jest napisane że nakrętkami przesuwamy wewnętrzny pierścień łożyska do przodu, ale mi już do przodu nie pójdzie bo na stożku siedzi , a skoro zanim dopchnąłem była setka bicia to by na to wychodziło? nie wiem czy dobrze myślę?