Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Marcink1992
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:37
Lokalizacja: Knurów

Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#1

Post napisał: Marcink1992 » 19 lip 2019, 22:57

Witam,
potrzebuje zrobić kilkadziesiąt gwintów m40 o skoku 3 w tulejach 90mm. Napotkałem następujący problem i potrzebuje porady w czym robię błąd.

Tokarka konwencjonalna, nóż składak do gwintów wewnętrznych 25x25 22ir Płytki o skoku od 3-4 (testowałem każdą na każdej powiela sie ten sam problem. Obroty 180

Toczę w następujący sposób :
Pierwszy przejazd ustawiam 1,5 mm,drugi 1 mm, i kolejne po 0,5 mm przy czym dwa ostatnie przejazdy robię dwukrotnie na tym samym wymiarze. Problem polega na tym że przy ostatnim i przedostatnim przejeździe robi mi się narośl z materiału na płytce noża i "niszczy" mi cały gwint (robi zadziory, strzępi) i muszę ostatni wymiar przejeżdżać na nowo kilka razy żeby jakoś ten gwint wyglądał bo wkręca się normalnie. Zauważyłem również że wióry wciąga mi pod płytkę i też niszczy gwint.
Oczywiście gwintuję z chłodziwem.

I tu proszę o pomoc:
Czy mam źle dobrane parametry pod taki nóż?
Czy za dużo zbieram materiału na jeden przejazd ?
Płytki 22 IR firmy KORLOY- z moich obserwacji wynika że łamacz wiórów w tych pyłkach nie zawija wióra w spirale tylko go łamie na krótko i wpada pod płytkę. W płytkach 16 ir skok 3 firmy KYOCERA jest inny łamacz, robi wiór w spiralkę ale też robi się na nim narośl na ostatnim przejeździe i niszczy gwint.

Prosze o pomoc gdzie robię bład.



Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#2

Post napisał: WZÓR » 19 lip 2019, 23:26

Czy są to płytki o pełnym zarysie?

Mariusz.


Autor tematu
Marcink1992
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:37
Lokalizacja: Knurów

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#3

Post napisał: Marcink1992 » 19 lip 2019, 23:53

Tak dokładnie płytki o pełnym zarysie. Zapomniałem napisać. I jednej i drugiej firmy.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#4

Post napisał: WZÓR » 20 lip 2019, 00:11

Marcink1992 pisze:
19 lip 2019, 22:57
.....
Toczę w następujący sposób :
Pierwszy przejazd ustawiam 1,5 mm,drugi 1 mm, i kolejne po 0,5 mm przy czym dwa ostatnie przejazdy robię dwukrotnie na tym samym wymiarze. Problem polega na tym że przy ostatnim i przedostatnim przejeździe robi mi się narośl z materiału na płytce noża i "niszczy" mi cały gwint (robi zadziory, strzępi) i muszę ostatni wymiar przejeżdżać na nowo kilka razy żeby jakoś ten gwint wyglądał bo wkręca się normalnie. Zauważyłem również że wióry wciąga mi pod płytkę i też niszczy gwint.
Oczywiście gwintuję z chłodziwem.

I przejeździe i niszczy gwint.

Prosze o pomoc gdzie robię bład.
....
Moim zdaniem ilość przejazdów i głębokości skrawania nie te.

p.s.
Zerknij na tabelę.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... yyvVOnv7DF

Mariusz.


Autor tematu
Marcink1992
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:37
Lokalizacja: Knurów

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#5

Post napisał: Marcink1992 » 20 lip 2019, 08:17

Przepraszam bardzo jeden rodzaj plytki jest w pełnym zakresie A drugi w zakresie V. Po zwiększeniu ilości przejazdów jest troszkę lepiej ale jeszze niekiedy robi się nagra na ostatnich przejściach. Może być to spowodowane za mała ilością chłodziwa?


Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1067
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#6

Post napisał: Avalyah » 20 lip 2019, 08:54

A jaki to materiał, aluminium?


Autor tematu
Marcink1992
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 14
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:37
Lokalizacja: Knurów

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#7

Post napisał: Marcink1992 » 20 lip 2019, 10:34

Stal 355j2. Nakretki do maszyn rolniczych.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#8

Post napisał: WZÓR » 20 lip 2019, 11:12

Na jakich obrotach nacinasz ten gwint ?

Mariusz.


Avalyah
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1067
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#9

Post napisał: Avalyah » 20 lip 2019, 11:16

WZÓR pisze:
20 lip 2019, 11:12
Na jakich obrotach nacinasz ten gwint ?

Mariusz.
Jest napisane 180

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Toczenie gwintu wewnętrznego M40 - TUD 40

#10

Post napisał: WZÓR » 20 lip 2019, 11:18

Avalyah pisze:
20 lip 2019, 11:16
WZÓR pisze:
20 lip 2019, 11:12
Na jakich obrotach nacinasz ten gwint ?

Mariusz.
Jest napisane 180
Dopiero wstałem .... , nockę miałem i dobrze jeszcze nie widzę. :mrgreen:
P.s.
Ja bym trochę obroty zaniżył.

Mariusz.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”