Symulacja bezwładności motocykla

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
sleeper1988
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 kwie 2010, 14:16
Lokalizacja: Sochaczew

Symulacja bezwładności motocykla

#1

Post napisał: sleeper1988 » 08 kwie 2010, 14:22

Witam serdecznie. Prosiłbym o pomoc w tym temacie...

Mamy taki schemat:

Obrazek



Potrzebuję wiedzieć jakie musi być przełożenie kół zębatych, oraz jak duże musi być obciążenie (a także jaką musi mieć średnicę) żeby zasymulować bezwładność motocykla podczas przyspieszania na prawdziwej drodze.Motocykl stoi na bębnie i jest przymocowany za oś tylnego koła, która jest ruchoma. Założenia są następujące

Współczynnik tarcia bębna z powłoką asfaltową o oponę motocyka = 1,1
Masa całkowita motocykla z kierowcą = 280Kg
przyspieszenie 0-100km/h = 3,5s
Moment obrotowy = 63Nm przy 10 000 rpm
Moc Maksymalna = 96KM przy 12 000 rpm
Średnica Bębna z powłoką asfaltową = 350mm
Średnica koła tylnego razem z oponą = 623mm
Szerokość styku opony tylnej z bębnem = 90mm


Dalsze założenia. Pomijamy w wyliczeniach opór powietrza podczas jazdy. Pomijamy również opory obracania się bębnów gdyż wszystko będzie łożyskowane.
Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane to dostarczę. Jeżeli, któreś są zbędne, albo uważacie, że ich wpływ na symulację będzie znikomy to prosiłbym o ich pominięcie.

Zdaję sobie sprawę, że kombinacji przełożeń w stosunku do obciążenia jest nieskończenie wiele, dlatego kolejne założenie jest takie żeby masa obciążenia była możlwie najmniejsza.

Od razu chciałbym jeszcze zaznaczyć, że nie miałem styczności z mechaniką itp dlatego nie jestem sobie sam dać z tym rady, gdyż jest to jak dla mnie zbyt skomplikowane...


Z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”