W pompie do wody, która akurat jest przy tej pogodzie bardzo potrzebna, padł silnik. Jest to element typu
MG80C2 - 19FT100 - H3
Padła jedna faza na zasilaniu, silnik stanął, a fabrycznie nie posiada żadnego zabezpieczenia, więc się spalił. Na gwałt muszę wymienić, a nie wiem, czy ten da się przewinąć, bo wygląda na jednorazówkę. Nawet obudowa jest ślepa, bo otwierana tylko z jednej strony, więc ani dostępu, ani wyprasować stojan.
Miał już ktoś do czynienia z silnikami tej serii? Da się to naprawić, albo zastąpić jakimś innym silnikiem?
Dane elektryczne
Typ silnika MG80C2-19FT100-H3
IE Efficiency class IE3
Nominalna moc silnika - P2 1.1 kW
Częstotliwość podstawowa 50 Hz
Napięcie nominalne 3 x 220-240 D/380-415 Y V
Prąd znamionowy 4.35/2.50 A
Max. zużycie prądu 5.75/3.3 A
Prąd uruchomienia 450-500 %
Prędkość nominalna 2855 obr/min
Rodzaj ochrony (IEC 34-5) IP54
Klasa izolacji (IEC 85) F
Zabezpieczenie silnika BRAK
Zabezpieczenie termiczne zewn.
Średnica wału oryginału, to 19 mm (sprawa do obejścia, bo jest tam mocowanie w postaci zacisku i przetyczki), a otwory mocowania kołnierza 100 mm. Jestem skazany na poszukiwanie oryginału, czy da radę zastąpić silnik jakimś innym?
Spalony silnik w pompie grundfos
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1395
- Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
- Lokalizacja: Białystok
Re: Spalony silnik w pompie grundfos
O masz:
https://www.ebmia.pl/silnik-11280012019g-p-39016.html
typ71.
Kołnierz, średnica wału, obroty i moc pasują. Całkiem standardowy silnik.
https://www.ebmia.pl/silnik-11280012019g-p-39016.html
typ71.
Kołnierz, średnica wału, obroty i moc pasują. Całkiem standardowy silnik.
Betonowo-aluminiowy ploterek
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 sie 2014, 23:54
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Spalony silnik w pompie grundfos
Właśnie wyszło, że nie taki standardowy. Standardowy, to klasa IE1. Ten spalony, to klasa IE2/IE3. Standardowy, to praca S1. Spalony, to klasa S3, czyli do pracy ciągłej. Nie wiem, jak ważne są te różnice w tym zastosowaniu, ale nie mogłem się dogadać z handlowcami, między innymi z EBMiA. Na szczęście na ten moment udało się naprawić tamten silnik, a nawet poprawić jego stan, gdyż oryginał był wykonany bardzo "ekonomicznie". Brakowało przekładek, była to jednorazówka. W tej chwili pracuje bez zastrzeżeń, niemniej sprawę jeszcze podrążę na wszelki wypadek.