Witam
Jako,ze jestem nowy w dziedzinie cnc a jestem w trakcie projektowania-budowania malej frezarki mam pytanko.Czy skok sruby moze byc np.na osi X i Y taki sam a os Z moze miec inny skok ?? (czy os Z to ta pionowa,bo do konca nie jestem pewien:) Czy mozna to pozniej zsynchronizowac programowo ?
I druga sprawa,czy prowadnice i sruba pociagowa (chce zastosowac lozyska kulkowe liniowe i srube kulowa) nie powinny byc "osloniete"? W czasie pracy wydobywa sie duzo zanieczyszczen a te elementy chyba sa bardzo wrazliwe na takie"skrawki.
Widzialem takie spacjalne harmonijki,ale jakos koledzy nie stosuja tego.
pozdr.
Skok sruby pociagowej.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
Witam.
Tak skok śruby może być różny dla każdej z osi. Kwestia tylko wyznaczenia w programie sterującym ilości kroków na jednostkę (np na 1mm). Dla każdej z osi można to ustawić indywidualnie, przynajmniej w programie MACH.
W mojej maszynce nie mam osłoniętych prowadnic (liniowe) ponieważ pryzma która "biega" po takiej prowadnicy ma osłonki gumowe zapobiegające dostawaniu sie tam paprochów czy opiłków. Podobnie pewnie jest ze srubami kulowymi.
Nie mniej pomysl z takimi mieszkami jest dobry, tylko gdzie to znaleźć?
Pozdrawiam
Tak skok śruby może być różny dla każdej z osi. Kwestia tylko wyznaczenia w programie sterującym ilości kroków na jednostkę (np na 1mm). Dla każdej z osi można to ustawić indywidualnie, przynajmniej w programie MACH.
W mojej maszynce nie mam osłoniętych prowadnic (liniowe) ponieważ pryzma która "biega" po takiej prowadnicy ma osłonki gumowe zapobiegające dostawaniu sie tam paprochów czy opiłków. Podobnie pewnie jest ze srubami kulowymi.
Nie mniej pomysl z takimi mieszkami jest dobry, tylko gdzie to znaleźć?
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
ja mimo wszystko nawet uszczelnione łozyska bym osłaniał ..szczegulne wkużający jest pyłek przy frezowaniu mosiądzu bo wszędziw włazi.....ale osłone bym dał zawsze to przedłużenie trwałości prwoadnic ....