Skok gwintu w złączce

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
konrad14
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 100
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:47
Lokalizacja: EU

Skok gwintu w złączce

#1

Post napisał: konrad14 » 21 lis 2019, 20:07

Jaki jest skok gwintu G1/4" w typowych złączkach pneumatycznych.
Obrazek




zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1177
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Skok gwintu w złączce

#2

Post napisał: zibi » 21 lis 2019, 20:44

NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


Autor tematu
konrad14
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 100
Rejestracja: 17 cze 2008, 14:47
Lokalizacja: EU

Re: Skok gwintu w złączce

#3

Post napisał: konrad14 » 21 lis 2019, 20:57

Dzięki zibi, tabelkę znam , może być 18 , 19 lub 20 , tylko która wartość odpowiada skokowi gwintu w ww złączce.???
Z moich pomiarów suwmiarką na 5-ciu nitkach wynika że powinno być 19 , ale chciałbym żeby ktoś kompetentny
mi to potwierdził.


IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5372
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Skok gwintu w złączce

#4

Post napisał: IMPULS3 » 21 lis 2019, 21:45

konrad14 pisze:Z moich pomiarów suwmiarką na 5-ciu nitkach wynika że powinno być 19 ,

Tak, w większości to ten skok, 19 zwoi na cal.


Wiktor57
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 124
Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Skok gwintu w złączce

#5

Post napisał: Wiktor57 » 21 lis 2019, 21:47

Jeżeli G1/4" to 19 zw/1". Jeżeli NPT 1/4" to byłoby 18, ale też trochę inne średnice i kąt zarysu 60*. Jedne i drugie są typowe. G1/4" to inaczej BSP1/4"

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”