Silnik parowy
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2015, 20:32
- Lokalizacja: Bochnia
Silnik parowy
Witam,
chciałbym zlecić wykonanie elementów do budowy maszyny parowej - większość mała. W załączniku wysyłam PDF, obrazki są nie do końca czytelne ale jeśli ktoś z Was się tego podejmie to oczywiście wyślę porządne rysunki techniczne, na razie jednak chciałbym się dowiedzieć - jakich kosztów się spodziewać?
Pozdrawiam,
Rattler
chciałbym zlecić wykonanie elementów do budowy maszyny parowej - większość mała. W załączniku wysyłam PDF, obrazki są nie do końca czytelne ale jeśli ktoś z Was się tego podejmie to oczywiście wyślę porządne rysunki techniczne, na razie jednak chciałbym się dowiedzieć - jakich kosztów się spodziewać?
Pozdrawiam,
Rattler
- Załączniki
-
- maszyna parowa.pdf
- (210.77 KiB) Pobrany 881 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 lip 2015, 20:32
- Lokalizacja: Bochnia
Re: Re: Silnik
Ja wiem, prędzej bym powiedział sterlinga a nawet parową.. Ale to nie o to chodzi, chciałbym samemu zbudować, poza tym te chińczyki to jednak jest chińszczyzna i obawiam się że nie jest to zbyt dobrej jakości...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
To fakt że trudno działać bez tokarki a i frezarka też będzie w użyciu. Ogólnie przy takim zleceniu będzie sporo czasochłonnej dłubaniny. Przy jednostkowym zleceniu wyjdzie z pewnością o wiele drożej niż kupno seryjnie produkowanych gotowych modeli. Gdybyś planował realizację takich pomysłów częściej to korzystniejsze jest zainwestowanie we własne wyposażenie warsztatu. Do takich unikatowych jednorazowych prac nie musi to być sprzęt z najwyższych półek cenowych. Ważniejsze jest doświadczenie w ich obsłudze, które jest do osiągnięcia dla osoby chętnej do wysiłku.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
Na nową wydasz powyżej 1500 zł, używkę, nawet o lepszych parametrach możesz ustrzelić dużo taniej. Nie pytaj o ceny tutaj na forum tylko sam sprawdź aktualne oferty na różnych aukcjach internetowych (Allegro, OLX itp) i w ogłoszeniach w prasie. Czytać przecież potrafisz. Potem najwyżej możesz zapytać o ocenę swojego wyboru odnośnie danej tokarki, ludzi którzy z własnego doświadczenia zobaczą więcej niż sam możesz sobie dzisiaj wyobrazić, że warto na to zwrócić uwagę.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 170
- Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
- Lokalizacja: Białystok
Widziałem wielokrotnie opisy działających modeli maszyn parowych wykonywanych bez użycia tokarki. Cylinder wykonywany był z rurki miedzianej (można użyć rozwiertaka), tłok odlewany bezpośrednio w cylindrze ze stopu cyny z ołowiem. Reszta podzespołów powstawała ze złomu lub normaliów.
Kiedyś, jako dziecko zbudowałem na podstawie opisu z Młodego Technika silnik parowy membranowy do motorówki, powstał w całości z puszki po dezodorancie, gumki recepturki, kartonu i uszczelniacza technicznego. Za paliwo służyła świeczka podgrzewacz, motorówką była plastikowa butelka. Brak ruchomych części poza membraną upraszczał konstrukcję i czynił ją niezawodną. Sprawność też była znikoma, ale motorówka wydając charakterystyczny dźwięk pływała.
Kiedyś, jako dziecko zbudowałem na podstawie opisu z Młodego Technika silnik parowy membranowy do motorówki, powstał w całości z puszki po dezodorancie, gumki recepturki, kartonu i uszczelniacza technicznego. Za paliwo służyła świeczka podgrzewacz, motorówką była plastikowa butelka. Brak ruchomych części poza membraną upraszczał konstrukcję i czynił ją niezawodną. Sprawność też była znikoma, ale motorówka wydając charakterystyczny dźwięk pływała.