Rysunek wykonawczy wałka dla zlecenia

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
827628
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2013, 13:55
Lokalizacja: Lublin

Rysunek wykonawczy wałka dla zlecenia

#1

Post napisał: 827628 » 26 sty 2019, 13:23

wałek projekt.PDF
(56.14 KiB) Pobrany 217 razy
Od razu napisze że jestem amatorem mechanikiem a z wykształcenia informatykiem. Mechanika to moje hobby.
Mam taki problem ze potrzebuję zamówić kilka sztuk wałków jak na rysunku poniżej. Chciałbym zlecić wykonanie tych wałków do jakiegoś zakładu i mam problem z dobraniem tolerancji i pasowań.
Proszę podpowiedzcie mi jak poprawić rysunek aby nie było wątpliwości przy jego wykonaniu.
Może opiszę co chciałbym osiągnąć. Wałek ma mieć dwa wycięcia pod wpusty, jeden czółenkowy drugi pryzmatyczny.
Średnica fi15 po obu stronach pasowanie ciasne (stały otwór) oraz wykończenie szlifowane. Powierzchnia średnicy 10,5mm też szlifowana.

Proszę doradźcie mi jak nanieść zmiany albo co poprawić aby rysunek był poprawny. Może też ktoś jest zainteresowany wykonaniem 10 sztuk takich wałków?




ghostlpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 101
Rejestracja: 17 sty 2012, 22:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Rysunek wykonawczy wałka dla zlecenia

#2

Post napisał: ghostlpa » 26 sty 2019, 19:08

Przyda się w zrozumieniu tematu. http://artykulytechniczne.pl/blog/tolerancje-wymiarow/

Zacznij od przykładowo h6 i h7, i przemyśł czemu właśnie tak ktoś to ustalił.


MALB
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 06 lut 2019, 07:32

Re: Rysunek wykonawczy wałka dla zlecenia

#3

Post napisał: MALB » 20 lut 2019, 11:06