Reanimacja WAN-AW 11kW

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#31

Post napisał: Agent0700 » 01 mar 2013, 12:21

Masz rację, w takim razie po prpstu wyjąć zawory i przerobić kolektory żeby brały tylko z dwóch cylindrów.

Jest to jakiś pomysł?

J


Kto się nie bawi, ten nie żyje :-)
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.

Tagi:


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#32

Post napisał: mrozanski » 01 mar 2013, 14:50

Agent0700 pisze:wyjąć zawory i przerobić kolektory żeby brały tylko z dwóch cylindrów
moim zdaniem nie jest to takie proste. po pierwsze tak jak kolega wspominal wczesniej spręzarka może dostawać wibracji po drugie może wyrzucać olej przez ten cylinder. uciekające powietrze na pierścieniach (w granicach normy) wlasnie temu zapobiega.
lepszym pomyslem jest chyba zmiejszenie kola pasowego na silniku. ewentualnie wymiana silnika róznież. jesli chodzi o straty powietrza na pierscieniach to wydaje mi sie że większe znaczenie ma tu cićnienie do jakiego nabija sprężarka. na wyjściu przeważnie nie przekracza sie 6,5 atm, wan ma dość duży zbiorik więc przy małym poborze butla nabita do 8 atm powinna na jakiś czas wystarczyć. to trzeba zobaczyć w praktyce i dopasować ciśnienie w butli do wielkośći poboru powietrza.

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#33

Post napisał: Alvar4 » 01 mar 2013, 15:18

Środkowego tłoka i korbowodu nie wyjmiesz bo konstrukcja na to nie pozwala żeby chodził na dwóch skrajnych cylindrach.
A dla czego? A no dla tego:

Obrazek

Środkowy korbowód ma bardzo szeroką stopę z panewką główną i z sworzniami dla małych korbowodów bocznych cylindrów.
Czyli mamy jeden główny korbowód środkowego cylindra do którego są przymocowane małe boczne korbowody.
Myślałem kiedyś nad pomysłem żeby zrobić z tej sprężarki pompę dwustopniową (dwa boczne cylindry tłoczą powietrze do środkowego cylindra) ale za dużą pojemność by miał drugi stopień i chyba nie warto się w takie coś bawić. Wtedy sprężarka mogła by nabić wyższe ciśnienie ale spadła by wydajność. Sprawność powinna wzrosnąć. Trzeba by dobrać odpowiednie obroty do takiego cuda. Obliczałem to kiedyś ale dałem sobie spokój.
Obrazek


Agent0700
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 602
Rejestracja: 28 cze 2007, 14:39
Lokalizacja: Siedlce

#34

Post napisał: Agent0700 » 01 mar 2013, 15:21

Witam

Masz rację, nie wiedziałem tego, ale o co mi chodziło można wywnioskować, natomiast chcę się Was zapytać o sensowność moich pomysłów.

J
Kto się nie bawi, ten nie żyje :-)
Zakres działalności: gwałty, wymuszenia, haracze.


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#35

Post napisał: mrozanski » 01 mar 2013, 16:11

Alvar4 pisze:Środkowego tłoka i korbowodu nie wyjmiesz bo konstrukcja na to nie pozwala żeby chodził na dwóch skrajnych cylindrach
uważam że można zdjąć sam tłok i sprężarka by działała, tylko pytanie jak i jak długo.


bcgarage
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 59
Rejestracja: 06 maja 2012, 17:11
Lokalizacja: Żary

#36

Post napisał: bcgarage » 01 mar 2013, 16:16

Wyciągnąć zawory, przerobić "kolektor wydechowy" i tyle. Będzie 2-gi tłok dmuchać w atmosferę więc sprężanie/opory będą mniejsze


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#37

Post napisał: Mariuszczs » 01 mar 2013, 19:09

butle mu na pół poradźcie podzielić


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#38

Post napisał: mrozanski » 01 mar 2013, 19:52

zmiana koła pasowego jest najbezpieczniejsza i najłatwiejsza. ja bym od tego zaczął

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1360
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#39

Post napisał: Alvar4 » 01 mar 2013, 21:33

mrozanski pisze:
Alvar4 pisze:Środkowego tłoka i korbowodu nie wyjmiesz bo konstrukcja na to nie pozwala żeby chodził na dwóch skrajnych cylindrach
uważam że można zdjąć sam tłok i sprężarka by działała, tylko pytanie jak i jak długo.
No tak a korbowód ma latać po cylindrze i tłuc się po ściankach?
Jak zdejmiesz korbowód główny do do czego przykręcisz korbowody lewego i prawego cylindra? No w ostateczności to można odciąć korbowód środkowy (zostawić samą stopę) ale dalej to nie będzie działać bo ten korbowód musi być prowadzony w cylindrze aby stabilizować stopę korbowodu. Jeśli już zdejmować tłok to tylko z lewego lub z prawego cylindra. W ogóle to najlepiej zmienić koło napędowe na silniku na mniejsze i po krzyku. Dla silnika 7.5 kW koło na silniku powinno mieć średnicę 190mm (dla silnika 1450 obr).
Obrazek


Autor tematu
mr_power
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 16
Posty: 68
Rejestracja: 07 sie 2012, 13:14
Lokalizacja: radom

#40

Post napisał: mr_power » 01 mar 2013, 21:58

Alvar4 pisze:No tak a korbowód ma latać po cylindrze i tłuc się po ściankach?.
A pewnie - czemu nie - przecież trzeci mu nie jest i tak potrzebny.
Niech tam szumi po straganach na środkowym cylindrze.
Kto bogatemu zabroni jeść parówki :wink:

A tak serio - ta sprężarka to kawał maszyny.
Jak już ktoś wspomniał wyżej - dużo ludzi się napala i nie dziwię się bo to 'świetna' konstrukcja z potencjałem.
Ale jeśli ktoś pisze o silnikach mniejszych niż 7,5kW albo kombinowaniu jak tu wykastrować go o jeden tłok, kombinacje z kołami i inne cuda tzn. że nie potrzebny mu taki kompresor - wszystkie te kombinacje dążą do jednego - poza łatwiejszym rozruchem i zwiększeniem jego walorów na płaszczyźnie ekonomia - do obniżenia jego wydajności.
Więc jaki sens pchać pieniądze w tą konstrukcję zwiększać koszta tylko po to żeby uzyskać mniej niż urządzenie na to pozwala - zostało zaprojektowane.
Nie polecam tej sprężarki do sporadycznego malowania itp.
Lepiej kupić coś co ma ~600l wydajności - jeden cylinder, mniejszy koszt remontu, mniejszy silnik a w zupełności wystarczy i nie uderzy po kieszeni.

Polecam dobrze przemyśleć zakup tego kompresora.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”