Wykształcenie ma się nijak do inteligencji, zwłaszcza podlane fanatyzmem (patrz Pawłowicz czy Legutko), ale jeszcze gorzej może być kiedy to właśnie inteligentni zaczną wmawiać sobie i nam swoje fixidee...grg12 pisze:w przypadku tych ludzi: - dorosłych, starannie wykształconych i gotowych nawrócić nas na swoją wiarę... (ja szczerze mówiąc trochę się boję)
pytanie zagadka
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11926
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
pozdrawiam,
Roman
Roman
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1188
- Rejestracja: 28 sie 2011, 10:34
- Lokalizacja: Zach-Pom
Witam,mc2kwacz pisze:No jasne że nic się nie stało. Krowy nie przestały dawać mleka a kury nieść jaja. Tylko co to ma w ogóle być? Czy forum dla dorosłych to jest miejsce gdzie tłumaczy się ideę rysunku tabliczki mnożenia? Czy może jak gwint działa?
Czy nas taki temat jakoś ubogaca, czy raczej OŚMIESZA?
ale zauważ pierwszą rzecz, która powinna rzucać Ci się w oczy - to jest dział "Na luzie".
Dział stworzony po to, aby poruszać w nim tematy nie związane z branżową tematyką portalu.
Więc tutaj możemy pisać nawet o d.pie Maryny, jeśli na to zezwalałby regulamin forum.

Kolego @segment - bardzo ciekawy temat, dzięki za przypomnienie lekcji fizyki

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3780
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Jak jeszcze byłem w podstawówce to mama przyniosła mi zadanie do rozwiązania od koleżanki z pracy (która miała dziecko w liceum).grg12 pisze:mc2kwacz - czasami najprostsze pytania są najtrudniejsze. Zadał pytanie, dostał konkretną odpowiedź, przy okazji - mam nadzieje - załapał parę podstawowych wzorów.
Pytanie było o wymaganą prędkość obrotową ziemi żeby siła ciężkości odczuwana przez obiekty na równiku była równa 0.
A ja byłem za cienki bolek żeby załapać że w zadaniu ze szkoły chodzi o tok obliczeń a nie o samą odpowiedz na pytanie.
Bo jak mówię pytanie było o prędkość, i tylko tą informację na małej karteczce przekazałem dalej

Czyli żadnych podstawowych wzorów przy okazji się tam nie pojawiło.
Bo byłem wtedy w podstawówce (przed gimnazjum, bo ja jestem już z czasów gimnazjum) a wtedy jeszcze nie było tam tego typu zadań. Nawet z matematyki. Za to kładli nacisk na odpowiadanie pełnym zdaniem.
No to na pytanie "Jaka musiała by być prędkość obrotowa ziemi żeby siła ciężkości odczuwana przez obiekty na równiku była równa 0?" dałem odpowiedz:
Żeby siła ciężkości odczuwana przez obiekty na równiku była równa 0, prędkość obrotowa ziemi musiała by wynosić tle i tyle. Kropka.

Nie wiem czy tego typu odpowiedz się przydała, bo odzewu żądnego nie było. Nawet odzewu w formie krytyki że w odpowiedzi brakuje wzorów.
Jak by nie było "cienki bolek" z podstawówki czasami wie więcej jak "grubszy bolek" z liceum, tylko trzeba go odpowiednio i i konkretnie zapytać. I wiedzieć o co się pyta żeby zweryfikować odpowiedz (nie to czy jest prawidłowa (bo tego przecież nie wiemy skoro pytamy), ale to czy odpowiedz jest w ogóle na temat).
I nie ten jest niekumaty kto nie udziela odpowiedzi, lecz ten kto niewłaściwie pyta (ja wcale nie chciałem utajniać tych wzorów, ot po prostu "niepytany" nie odzywałem się w ich sprawie).
I podobnie wygląda cały ten wątek.