Przygotowanie procesu technologicznego dla części stalowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
zyziolek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 4
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 12:54
Lokalizacja: Polska

Przygotowanie procesu technologicznego dla części stalowej

#1

Post napisał: zyziolek » 05 lis 2017, 14:39

Witajcie, dostałem do wykonania projekt, który polega na zaprojektowaniu procesu technologicznego dla elementu przedstawionego na zdjęciach poniżej.


Obrazek
Obrazek

Konkretnie rzecz biorąc, proces składa się z 3 operacji, zaczynam od cięcia pręta walcowanego o średnicy 210mm na wymiary 30x210, druga operacja na tokarce toczenie do fi 200(otrzymuje półfabrykat- tarcza).

I teraz zaczyna się moje zadanie, zaprojektować całą operację na centrum frezarskim, aby otrzymać zadany przedmiot(taki jak na rysunku 3d). Wstępnie zaznaczyłem zamocowanie elementu(podpory), grube linie jako powierzchnie, które będą obrabiane oraz odnośniki do konkretnych zabiegów:
1. Frezować powierzchnię płaską na 12mm(z dwóch stron, symetrycznie względem poziomu)
-głowica frezowa fi20
2. Frezować kieszeń na głębokość 12mm(z dwóch stron, symetrycznie względem pionu)
-frez trzpieniowy fi20
3. Frezować kieszeń środkową na głębokość 6mm
-frez trzpieniowy fi20
4. Wiercić otwór przelotowy fi10
-Wiertło kręte fi10.2
5. Frezować otwór przelotowy na zadaną średnice fi20
-głowica frezowa fi20
6. Wiercić 4 otwory fi5
-wiertło kręte fi5.2

Nie wiem, czy w miarę poprawnie to zaplanowałem, myślę, że źle zamocowałem przedmiot, pewnie trzeba zrobić jakieś dociski czy uchwyty. Dodatkowo nie wiem czy poprawnie zrobiłem zabiegi(kolejność, zadanie zabiegu, średnice).

Będę wdzięczny za wszelkie rady, podpowiedzi, cokolwiek, żeby trochę pogłębić swoją wiedzę. Jeśli macie jakieś materiały, które by mi się przydały do zrozumienia tematyki też będę szczęśliwy jak ktoś się podzieli.

PS: Wybaczcie za błędy(pewnie niektóre trywialne), zmieniłem kierunek studiów i teraz na magisterce mam trochę do nadrobienia w tej dziedzinie.

Pozdrawiam serdecznie :)



Tags:


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 311
Rejestracja: 01 maja 2006, 17:29
Lokalizacja: wawa

#2

Post napisał: ahabich » 05 lis 2017, 15:01

Po ciąciu krążka jak go zamocujesz w tokarce żeby przetoczyć go na fi. 200?


Autor tematu
zyziolek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 4
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 12:54
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: zyziolek » 05 lis 2017, 15:07

No właśnie też się nad tym zastanawiałem, należałoby nawiecić otwór w centralnej części tarczy czy da się inaczej to rozwiązać?


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 311
Rejestracja: 01 maja 2006, 17:29
Lokalizacja: wawa

#4

Post napisał: ahabich » 05 lis 2017, 15:17

Planować w szczękach wewnętrznych, wykonać otwór fi. 20 i planować drugą stronę z mocowaniem na tulei rozprężnej? Tylko czy nie obróci przedmiotu na tulei, moment będzie spory przy toczeniu


Autor tematu
zyziolek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 4
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 12:54
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: zyziolek » 05 lis 2017, 15:39

Ktoś może jeszcze podpowie mi jak z mocowaniem tego elementu, jak to powinno być zrobione na centrum frezarskim?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5390
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#6

Post napisał: WZÓR » 05 lis 2017, 15:45

Po co toczyć krążek , jak detal można w 100% zrobić na frezarce.
Zamocować półfabrykat w uchwycie tokarskim na stole frezarki i jazda ..... , z tym tematem . :grin:

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Autor tematu
zyziolek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 4
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 12:54
Lokalizacja: Polska

#7

Post napisał: zyziolek » 05 lis 2017, 16:29

A czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi co do doboru narzędzi, tam gdzie frezuję kieszeń albo płaskie powierzchnie to użyć głowicy frezowej, a tam gdzie chcesz frezować otwór to użyć frezu trzpieniowego? I jak jest na przykład zaokrąglenie R6 w elemencie to średnica głowicy powinna być 12mm?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”