Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

Dyskusje na temat przecinarek plazmowych i gazowych sterowanych numerycznie.

Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#1

Post napisał: lukasz89 » 07 lis 2019, 20:00

Dobry wieczór. Czy jest możliwość obejścia tego, że przy końcu cięcia konturu tuż przed wyjazdem (po stycznej) i prostopadle do przeciętej już krawędzi, praktycznie na każdym elemencie jest kilka mm niedocięte, ale nie na całej grubości materiału tj. 30 mm, ale na spodzie. Znacznie utrudnia to wyciąganie części z ażura no i dochodzi szlifowanie. Podobną sytuację można zaobserwować przy rozpoczęciu cięcia od krawędzi, gdzie dolna część metalowej płyty również nie jest przecięta do końca. Poniżej zamieszczam szkic jak to wygląda w naszym przypadku.

https://imgur.com/a/UVhDZAp




dudziak4
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#2

Post napisał: dudziak4 » 07 lis 2019, 22:46

Jakiego cama używasz ?


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#3

Post napisał: lukasz89 » 07 lis 2019, 23:19

SheetCam 6.1.57 wersja linuksowa


dudziak4
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#4

Post napisał: dudziak4 » 07 lis 2019, 23:35

Masz w sumie dwa wyjścia
1. dodajesz w oknie ścieżki narzędzia owercut o odpowiedniej długości (przejazd o daną długość mm dalej po lini cięcia).
Obrazek
2. dodajesz w oknie narzędzia pauze w końcu cięcia, powoduje to że palnik zanim zgaśnie stoi o zadany czas i łuk nadąża dociąć grubą blachę jednak mogą wystąpić problemy z nurkowaniem palnika.
Obrazek


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#5

Post napisał: lukasz89 » 08 lis 2019, 08:17

Ale wyjazd muszę usunąć, bo 15 mm ma jeszcze wyjazd po stycznej ?


dudziak4
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:30
Lokalizacja: Bielawa

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#6

Post napisał: dudziak4 » 08 lis 2019, 08:21

Nie musisz, overcut przedłuża tak jakby cięcie o zadaną wartość a wyjazd dalej jest wyjazdem według ustawień.


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 171
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Przeskakiwanie łuku przy końcu cięcia detalu

#7

Post napisał: lukasz89 » 08 lis 2019, 09:14

Czyli chodzi o to, aby program myślał, że overcut to dalsze cięcie konturu elementu, a wyjazd to odrębna kwestia ?

Czy z czasem zużywania się elektrody należy podnosić robocze odsunięcie palnika przy cięciu w ustawieniach SC np. o 1 mm ? Ma kontrolerze thc wiem, że tak.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przecinarka Plazmowa CNC, Gazowa”