Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Tygrys124
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 13 kwie 2018, 06:01

Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#1

Post napisał: Tygrys124 » 13 lip 2018, 06:21

Witam wszystkich, liczę na wasze doświadczenie. Ja to totalna początkująca. Wycinam w mdf 18mm różne kształty i mam problem z powierzchnią krawędzi (na zdjęciu) co może mieć na to wpływ? Frez? Maszyna? Czy parametry? Pewnie wszystko na raz 😃frezow używam różnych, sprawdzam różne opcje bo na forach są różne rady😃(spiralny diamentowy, vhm 4p,i też taki jakby pilnikowy fi 6mm lub 3mm)ale za każdym razem jest ten sam problem z krawędzią. Maszyna dokładnie nie wiem jaka jest (kupiłam używaną jakiś skladak mogę zrobić zdjęcie). A i dodam że taka krawędź wychodzi w niektórych miejscach a w niektórych jest igła. Obrazek Proszę o pomoc, jak to wszystko powinno być dobrane żeby krawędzie były gładkie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam




MelkoR_CNC
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 26
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:15
Lokalizacja: Gliwice

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#2

Post napisał: MelkoR_CNC » 13 lip 2018, 12:00

Stawiam na kiepską jakość programu CAD/CAM lub uszkodzoną maszynę z naciskiem na to drugie.


ajt
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 118
Rejestracja: 23 sty 2009, 19:21
Lokalizacja: Radom

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#3

Post napisał: ajt » 13 lip 2018, 12:52

Wygląda jakby maszyna była zbyt wiotka i przy większym obciążeniu wpada w wibracje. Ewentualnie cienkie wałki wiszące plus krzywa śruba pociągowa mogą dawać taki efekt.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2327
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#4

Post napisał: kubus838 » 14 lip 2018, 16:34

Witam

Na początek nie "czepiałbym" się maszyny. Najpierw trzeba sprawdzić plik z codami na maszynę. Moim zdaniem użyłaś nie tej "obróbki" dlatego są paski pionowe na bryle. Ale żebym mógł stwierdzić w czym tkwi błąd to muszę zobaczyć co to ma być.

robert

Awatar użytkownika

Kamsson
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 154
Rejestracja: 27 gru 2017, 17:41
Lokalizacja: SUWAŁKI

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#5

Post napisał: Kamsson » 14 lip 2018, 18:08

Wstaw zdjecia maszyny i zdjecianapedow czyli śrob


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3083
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#6

Post napisał: dance1 » 14 lip 2018, 18:21

jednak czepiałbym się maszyny a nie kodu jak nieraz jest dobrze, nieraz źle, strzelam że na łukach/zakrętach jest gorzej.
Napisz jeszcze jakie parametry bo jak widać, robisz na 2 przejścia? i frez jest odpychany od materiału czyli stawiam na wiotkość maszyny.
I don't like principles, I prefer prejudices


Slavco
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 131
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:29
Lokalizacja: Bytom

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#7

Post napisał: Slavco » 14 lip 2018, 19:11

Narysuj detal długopisem, zobaczysz jak dokładnie przebiega ścieżka.
Zmniejszaj parametry obróbki i obserwuj efekty.


Autor tematu
Tygrys124
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 13 kwie 2018, 06:01

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#8

Post napisał: Tygrys124 » 14 lip 2018, 23:08

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Spróbuję popracować nad "wiotkoscia" maszyny i zobaczymy czy będzie poprawa.

Awatar użytkownika

podrzeźbi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 507
Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
Lokalizacja: Mielec

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#9

Post napisał: podrzeźbi » 15 lip 2018, 16:00

Daj większe obroty wrzeciona a mniejszy posów.

Awatar użytkownika

yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Proszę o pomoc wycinanie w mdf i sklejce

#10

Post napisał: yellovv » 25 sie 2018, 22:00

Do obróbki MDF tylko frezy diamentowe!! Inne też dadzą rade ale żywotność takich frezów jest kiepska w porównaniu z frezami DIA.
Co do parametrów to obroty na maxa i kombinuj z posuwem. Jeśli dalej będzie to samo to wina maszyny (jej sztywności) popróbuj wówczas ciąć na 2 a nawet 3 przejścia dla np MDF'u 18mm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”