Promień zewnętrzny w otworze


Autor tematu
dawidtczew
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 31 lip 2011, 16:20
Lokalizacja: Tczew

Promień zewnętrzny w otworze

#1

Post napisał: dawidtczew » 10 sty 2021, 21:47

Witam. Nie mogę dokopać się ,którą operacją można wykonać promień jak na załączonym zrzucie ekranu. Powiedzmy,że chcę wykonać frezem trzpieniowym fi8 o promieniu naroża 0.2 w cyklu po obróbce spiralnej.

Obrazek




wojtek10916
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 404
Rejestracja: 23 mar 2014, 22:21
Lokalizacja: East Midlands

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#2

Post napisał: wojtek10916 » 10 sty 2021, 22:01

hsm lub hss


Autor tematu
dawidtczew
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 31 lip 2011, 16:20
Lokalizacja: Tczew

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#3

Post napisał: dawidtczew » 10 sty 2021, 22:18

W porządku ,ale który dokładnie czy promieniowa lub spiralna będzie ok?


kuba1im
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
Lokalizacja: Tychy/Bieruń

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#4

Post napisał: kuba1im » 10 sty 2021, 23:28

Jest to promień zewnętrzny, więc abstrahując od CAMA to albo trzeba zrobić to obróbką 3D frezem kulistym albo frezem do promieni zewnętrznych tzw frez ćwiartkowy. Wtedy wystarczy jeden prosty przejazd dookoła.


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 759
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#5

Post napisał: Pneumokok » 11 sty 2021, 22:00

HSM - helikalna lub stały krok w bok.
HSS - dopasowana między krzywymi albo równolegle do krzywej.
Nieważne jakiej użyjesz - liczy się efekt końcowy. Jeśli wychodzi inną strategią to tamta też jest dobra.
kuba1im pisze: trzeba zrobić to obróbką 3D frezem kulistym albo frezem do promieni zewnętrznych tzw frez ćwiartkowy
Ma torusa z małym promieniem więc tym narzędziem też jest to możliwe, abstrachując od czasu potrzebnego żeby to ładnie wyszło. Może nie ma kuli ani ćwiartkowego.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


kuba1im
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 171
Rejestracja: 27 lut 2011, 15:48
Lokalizacja: Tychy/Bieruń

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#6

Post napisał: kuba1im » 12 sty 2021, 00:29

Pneumokok pisze:
11 sty 2021, 22:00
Ma torusa z małym promieniem więc tym narzędziem też jest to możliwe, abstrachując od czasu potrzebnego żeby to ładnie wyszło. Może nie ma kuli ani ćwiartkowego.
dawidtczew pisze:
10 sty 2021, 21:47
Powiedzmy,że chcę wykonać frezem trzpieniowym fi8 o promieniu naroża 0.2 w cyklu po obróbce spiralnej.
Nie ma torusa tylko "powiedzmy, że ma"... Równie dobrze może po prostu ćwiczyć CAMa/uczyć się go. Jeśli się uczy to niech od razu uczy się przyzwoitej obrobki. Mnie uczył kierownik zje...ą czemu ten program tyle idzie ;) a raczej wątpię, żeby uczył się kolega solidcama do zastosowań amatorskich. Jeśli firmę stać na solidcama to nie stać ich na zakup jednego freza ćwiartkowego czy kuli?
Może i trochę się przyczepiłem, na upartego wszystko da się zrobić.


Pneumokok
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 759
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#7

Post napisał: Pneumokok » 12 sty 2021, 16:14

Racja, to mogą być rozważania teoretyczne i też racja, że trzeba to robić kulą albo ćwiartką, a nie lizać promieniem 0.2. Ale z drugiej strony są janusze biznesu, którzy nie rozumieją, że jak wyda 100zł na kulę albo ćwiartkę i program będzie szedł chwilę to mu się to bardziej opłaca niż lizanie promieniem 0.2 przez 2 godziny. Ale oni myślą, że ja nie kupili do tej roboty żadnego narzędzia, to już na tym zarobili. Nie biorą pod uwagę czasu pracy maszyny, prądu, czasu pracy operatora itp, itd. I jeśli Kolega pytający ma takiego szefa, to zostaje mu tylko skrobanie tym, co ma na stanie.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)


Autor tematu
dawidtczew
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 31 lip 2011, 16:20
Lokalizacja: Tczew

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#8

Post napisał: dawidtczew » 14 sty 2021, 18:55

Chciałem generalnie dowiedzieć się którym cyklem wykonać taką obróbkę w przypadku uszkodzenia narzędzia. Gdybym miał do dyspozycji tylko promieniowy. Dziękuję bardzo za odpowiedź.Dosyć często tutaj zaglądam i jak widać forum stoi cały czas na wysokim poziomie :) Pozdrawiam i dziękuję za informacje wszystkim.


PiotrBigda
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 182
Rejestracja: 22 lis 2015, 13:02
Lokalizacja: Polska

Re: Promień zewnętrzny w otworze

#9

Post napisał: PiotrBigda » 14 sty 2021, 19:40

Bigda

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „SolidCAM”