Projekt instalacji hydraulicznej

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
mus133
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2022, 16:54

Projekt instalacji hydraulicznej

#1

Post napisał: mus133 » 18 sty 2022, 16:58

Witam,
potrzebuje zaprojektować jak najprostszy układ hydrauliczny oraz dobrać urządzenia tak aby, prędkość przesuwu tłoka i siła podnoszenia(przesuwu) wynosiły odpowiednio:
V=4 cm/s, F=25kN.

Znalazłem taki schemat:
Obrazek

Proszę o pomoc, jestem totalnym laikiem w tym temacie,
Pozdrawiam.




walcu23
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 243
Rejestracja: 07 mar 2020, 20:54

Re: Projekt instalacji hydraulicznej

#2

Post napisał: walcu23 » 18 sty 2022, 21:46

Było słuchać na wykładzie a nie tiktoki oglądać :D
Poszukaj sobie w necie jest masa takich rzeczy. Pompka zębata, regulowany zawór przelewowy, dławik regulowany i zrobisz co chcesz


Adi123
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 365
Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00

Re: Projekt instalacji hydraulicznej

#3

Post napisał: Adi123 » 19 sty 2022, 06:43

Taki schemat to pewnie ocenią co najwyżej na 3, zrób schemat, tak jak Walcu23 sugeruje, z regulowanym zaworem przelewowym, i regulowanymi dławikami, oraz ze zwykłą pompą. Dodaj filtr oleju, manometr do kontroli ciśnienia i będzie ok. Jak z zadania wynika, że układ ma coś podnosić, to by się przydało zabezpieczenie przed opadnięciem siłownika na wypadek np. pęknięcia węża hydraulicznego.

To że układ jest prosty nie oznacza, że może w nim zabraknąć podstawowych elementów jak filtr oleju.


Autor tematu
mus133
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2022, 16:54

Re: Projekt instalacji hydraulicznej

#4