Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.

Autor tematu
Huragan
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:07

Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#1

Post napisał: Huragan » 20 maja 2019, 10:41

Jak wygląda ogólny proces technologiczny gniazda formy wtryskowej?

Do głowy mi przyszło, że może tak:
1. Frezowanie zgrubne frezem z płytkami okrągłymi np. fi40 R5 z pozostawionym naddatkiem 1 mm
2. Frezowanie kształtujące frezem walcowo-czołowym np. fi 16 z zaokrąglonym narożem np. R1 z pozostawionym naddatkiem 0,5 mm
3. Hartowanie
4. Wiercenie otworów
5. Frezowanie wykończeniowe frezem kulistym
6. Elektrodrążenie na dwie elektrody: zgrubne i wykończeniowe
7. Polerowanie

Kiedy stosujemy frez toroidalny a kiedy kulisty?




zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#2

Post napisał: zibi » 20 maja 2019, 12:32

Bez rysunku, modelu to każdy proces będzie dobry.
A gdzie szlifowanie płaszczyzn po ulepszaniu?
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


wacpan
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 99
Rejestracja: 02 maja 2014, 14:58
Lokalizacja: Rz

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#3

Post napisał: wacpan » 20 maja 2019, 12:50

Osobiscie dal bym wiercenie otworów przed hartowaniem tolerowanych z naddatkiem 0,5 gwinty na got.

Po hartowaniu, owe szlifowanie - wyprowadzenie baz

Naddatek zgrubny w zależności od gabarytu, naddatek resztek gl 16 taki sam jak glowicy 40, szkoda aby gl16 oblatywała całego stempla, skoro potrzebne jest jedynie podebranie materiału w paru miejsc przed hart

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 679
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#4

Post napisał: Butler » 20 maja 2019, 13:18

Kulowy daję tam gdzie toroidalny nie daje rady bo nie ma na niego miejsca. Jak trzeba zrobić zaokrąglenia w dnie to dużo korzystniej wyciągnąć je z toroidalnego np. D10 R1,5 niż męczyć to kulowym D3 R1,5
Baryłkowe frezy super sprawa. Jak ma ktoś soft co to ogarnia, to przy obróbce form można skrócić wielokrotnie niektóre operacje.


Autor tematu
Huragan
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:07

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#5

Post napisał: Huragan » 20 maja 2019, 14:21

Po hartowaniu szlifujemy płaszczyzny z każdej strony?
Rozmiar freza kulistego czy toroidalnego zależy od naddatków pozostawionych po obróbce zgrubnej i resztek czy tylko od geometrii gniazda?

Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 679
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#6

Post napisał: Butler » 20 maja 2019, 14:27

Właściwy rozmiar narzędzi zależy i od naddatków po obróbce zgrubnej, jak i od geometrii gniazda. Generalnie im sztywniejsze narzędzie o większej średnicy, tym lepiej dla jakości i powtarzalności procesu.


Autor tematu
Huragan
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:07

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#7

Post napisał: Huragan » 21 maja 2019, 08:55

Czy do frezowania kształtującego używacie frezu kulistego?


wacpan
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 99
Rejestracja: 02 maja 2014, 14:58
Lokalizacja: Rz

Re: Proces technologiczny obróbki gniazda formy wtryskowej

#8

Post napisał: wacpan » 21 maja 2019, 09:55

Zalezy od ksztaltu powierzchni danego stempla/matrycy, ale to juz musisz zdecydować Ty czym lepiej w określonym przypadku.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”