Potrzebna pomoc w technologii

Problem z wybraniem w inoxie

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
osn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2018, 11:17

Potrzebna pomoc w technologii

#1

Post napisał: osn » 11 lip 2018, 11:56

Dzień dobry forumowicze.

Mam następujący problem z wybraniem dosyć specyficznego wybrania - frezowanie jest w inoxie 304 o grubości #3mm.
Potrzebuje wybrać rowek kołowy z fazą 45° na obydwu ścianach (rysunek w załączniku).
Próbowałem na początku frezować to frezem kulowym węglikowym 2 zębowym R2 (75Vc 350mm/min) - pękł. Następnie R2.5 i R3 - pekł lub sie spalił. 2 i 4 zębowymi. wywaliłem już ponad 20 frezów wachlując parametrami.
Potem próbowałem robić to nakiełkowaniem (8Vc 0,08fz) na środku tego rowka by zgrubnie usunać materiał żeby kula miała lżej... niepowodzenie - wiecej wypływek było niż usunietego materiału.
Próbowałem ten rowek robić fazownikiem 90° 6 zębowym (próbowałem wcześniej to robić zgrubnie walcowym frezem ale bardzo długi czas mi wychodził około 1,5h) koniec końców fazowanik 6z też nie wytrzymał i zamiast skrawać to wytapiał materiał - tutaj też 4 fazowaniki poszły wachlując parametrami.

Bardzo proszę o poradę jak wykonać to wybranie ponieważ ręce mi opadają, przyznam się że za dużego doświadczenia nie mam w robieniu takimi małymi frezami ale niestety jestem zmuszony.

Maszyna Avia VMC1000 12kW

Pozdrawiam
Szymon
Załączniki
Przechwytywanie.JPG



Tagi:


mens26
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 40
Rejestracja: 10 lut 2007, 19:32
Lokalizacja: rajcza

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#2

Post napisał: mens26 » 11 lip 2018, 12:24

Cześć

piszesz frez R2 czyli frez fi 4?
predkość skrawania masz vc 0,35m/min bardzo mało
jakie masz pozostałe parametry posuw I głebokość skrawania
jak się zagłebiasz spiralnie ?


Autor tematu
osn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2018, 11:17

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#3

Post napisał: osn » 11 lip 2018, 13:22

Tak, frez kulowy o promieniu 2mm ma 4mm średnicy
źle napisałem Vc=75 f=350mm/min

Wejście po pionowym łuku R20, zagłebianie spiralne 0,05D czyli 0,2mm krok w dół.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG


Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1190
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#4

Post napisał: Steryd » 11 lip 2018, 14:57

jak mu dałeś posuw dwie dychy na ząb kulką w pełnym materiale to ja się nie dziwie że nic Ci tego nie wytrzyma.

A nie możesz zrobić tego fazownikiem 90stopni?

Dodane 3 minuty 43 sekundy:
dobierz parametry do materiału, takie coś HSSem powinno wyjść bez problemu.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
osn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2018, 11:17

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#5

Post napisał: osn » 11 lip 2018, 15:59

Steryd pisze:
11 lip 2018, 14:57
jak mu dałeś posuw dwie dychy na ząb kulką w pełnym materiale to ja się nie dziwie że nic Ci tego nie wytrzyma.
75 000/(4*3,14) ≈ 6000 obrotów
f=6000*2zęby*0,03fz → f=360mm/min

niecałe 3 sety na piórko z tego wychodzi a nie 2 dychy

jak pisałem wcześnie próbowałem już fazowanikiem 6 i 2 piórowym to robić. niestety czubek tego nie wytrzymuje i sie zagrzewa - co prawda węglikiem. Spróbuje ogarnać szybko HSS i dam znać jak wyszło, tylko nie wiem czy wcześniej to nakiełkiem dziubać zgrubnie?


Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1190
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#6

Post napisał: Steryd » 11 lip 2018, 17:26

jakim k-wa nakiełkiem?
Walnąłem w liczeniu obrotów, bo mi wyszło 3600. Tak czy inaczej masz duży posuw i prędkość dużą nawet jak dla zwykłej stali, a nie nierdzewki.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
osn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 11 lip 2018, 11:17

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#7

Post napisał: osn » 11 lip 2018, 17:51

Mam na myśli wybranie przynajmniej jakiejś części materiału stosując inne metody obróbki ubytkowej niż frezowanie (załącznik)
Wiem że powoduje to pewne drgania ciągłą zmiana oporów skrawania ale wydaje mi się że może to odciążyć zużycie czubka freza kulistego.
Załączniki
Przechwytywanie.JPG


Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1190
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Potrzebna pomoc w technologii

#8

Post napisał: Steryd » 11 lip 2018, 18:32

W sensie nawertrakiem..?
Nakiełek to jest otwór na kieł jak sama nazwa wskazuje.
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”