Poszukiwany stop aluminium

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

Poszukiwany stop aluminium

#1

Post napisał: Davido_olawa » 27 wrz 2007, 10:13

Witam wszystkich jaki stop aluminium polecacie który spełnia założone kryteria:
-Duża wytrzymałość
-dobra skrawalność
-oraz bardzo dobra możliwość anodowania i barwienia
Przeszukałem już troche materiałów i niestety nie moge znaleść tego czego chce...
I tak z ciekawości który stop aluminium jest najtwardszy


De profundis clamo ad Te, Domine

Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#2

Post napisał: DZIKUS » 27 wrz 2007, 12:17

PA6(2017A), PA7, PA9(7075, fortal) - wymienilem od najtanszego i najbardziej popualrnego do najmocniejszego i najtrudniej dostepnego. wszystkie dobrze lub bardzo dobrze sie anoduja i dobrze obrabiaja. wytrzymalosc i twardosc ostatniego z nich porownywalna jest z miekka stala. stop ten uzywany jest do produkcji srzetu sporotwego z najwyzszej polki (np. czesci samochodwe, motocyklowe no i oczywiscie rowerowe) a nawet do produkcji form wtryskowych do tworzyw sztucznych.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#3

Post napisał: Davido_olawa » 27 wrz 2007, 16:05

DZIKUS pisze:PA6(2017A), PA7, PA9(7075, fortal) - wymienilem od najtanszego i najbardziej popualrnego do najmocniejszego i najtrudniej dostepnego. wszystkie dobrze lub bardzo dobrze sie anoduja i dobrze obrabiaja. wytrzymalosc i twardosc ostatniego z nich porownywalna jest z miekka stala. stop ten uzywany jest do produkcji srzetu sporotwego z najwyzszej polki (np. czesci samochodwe, motocyklowe no i oczywiscie rowerowe) a nawet do produkcji form wtryskowych do tworzyw sztucznych.
Myślałem nad PA6,PA7,PA9 i PA20 jednak ostrasza mnie ich bardzo słaba zdolność do anodowania
dane odnośnie anodowania zaczerpnięte ze strony http://www.anodal.pl/powloka.html
Stopy które charakteryzują sie dobrą zdolnością do anodyzacji i barwienia są raczej przeznaczone do dekoracji i ich właściwości mechaniczne są do kitu...
De profundis clamo ad Te, Domine

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#4

Post napisał: DZIKUS » 27 wrz 2007, 17:38

PA9 czyli 7075 to bardzo popularny stop na drogie czesci do motocykli i rowerow. prawie zawsze sa one anodowane i to na rozmiate kolory:

http://images.google.pl/images?q=7075%2 ... a=N&tab=wi

moze ta firma ma slabe abrwniki ktore nie chca dobrze lapac tego stopu. Z tego stopu robilem kiedys polke do amortyzatora, poandowala sie bardzo ladnie.
[center]Obrazek [/center]

natomiast z pa6 zrobilem mase roznych czesci, glwonie piasty i prowadnice lanucha, anodwalem to albo na szaro albo na czarno, zawsze wychodzilo dobrze:
[center]Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek [/center]

zdjec rzeczy anodowanych na szaro nie mam, ale wygladaja normalnie, czyli sa po prostu szare polmatowe.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#5

Post napisał: Davido_olawa » 27 wrz 2007, 17:49

Dzięki za zdięcia chyba zdecyduje sie na PA9.Możesz powiedzieć ile płaciłeś za kg i gdzie?
Wprawdzie chciałem anodować detale na błyszcząco ale nie ma/nie znam materiału który spełniałby założone kryteria dlatego trzeba iść na kompromis.
A gdybym polerował aluminium przed anodowaniem uzyskałbym powłoke błyszczącą?
Obrazek
De profundis clamo ad Te, Domine


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1536
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#6

Post napisał: numerek » 27 wrz 2007, 19:07

wydaje mi się że znam rynek galwanotechniki ale oczywiście mogę sie mylić
z tego co wiem w polsce bedzie trudno znależć firmę która anoduje na błyszcząco
jest to bardzo tajna technologia -nie dość że tajna to bardzo wymagająca jeśli chodzi o parametry
być może już ktoś w polsce zakupił technologię anodowania z barwieniem na błyszcząco -ja bym spróbował w wawie w dawnym ursusie wiem że szef specjalizuje się w aluminium i może posiadł wiedzę w tym temacie
http://www.krol-galwanotechnika.pl/oferta.html

co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#7

Post napisał: Davido_olawa » 27 wrz 2007, 19:12

numerek pisze: co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia
Tak z ciekawości dlaczego ma narobić plam? nie zamierzam polerować chemicznie czy elektrochemicznie tylko mechanicznie w bębnach polerskich.
De profundis clamo ad Te, Domine


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1536
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#8

Post napisał: numerek » 27 wrz 2007, 19:18

Davido_olawa pisze:
numerek pisze: co do polerowania przed -szkoda czasu w procesie zmatowieje i narobi plam nie do usunięcia
Tak z ciekawości dlaczego ma narobić plam? nie zamierzam polerować chemicznie czy elektrochemicznie tylko mechanicznie w bębnach polerskich.
domyśliłęm się że mechanicznie dlatego napisałem że narobi plam
otóż polerowanie mechaniczne zawsze powoduje zmiany w powierzchni metalu nawet w bębnach
wpływ środków zmydlających jest poważny i mimo że wygląda ok to po rozpoczęciu procesu anodowania plamy wychodzą z materiału
a jak już wyjdą nie da się ich usunąć inaczej jak zbierając kolejną warstwę metalu a to już zmienia wymiar kanty itd -chyba że wymiar nie jest ważny

proponowałbym znależć fachowców i zapłacić -jeśli ma być zrobione dobrze
jeśli to ma być tak dla próby mozna się pobawić ale zapewniam że efekt będzie mizerny


Autor tematu
Davido_olawa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 270
Rejestracja: 28 maja 2006, 15:46
Lokalizacja: Dolnysląsk

#9

Post napisał: Davido_olawa » 27 wrz 2007, 19:28

Złe odłuszczenie powoduje plamy...Ale pierwsze słysze aby czyszczenie mechaniczne je powodowało.Anodowanie zlecam innej firmie a jej chciałbym dostarczyć materiał już wypolerowany.Jutro zadzwonie do technika z galwanizeri i zapytam jak to jest...
De profundis clamo ad Te, Domine


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1536
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#10

Post napisał: numerek » 27 wrz 2007, 19:32

Davido_olawa pisze:Złe odłuszczenie powoduje plamy...Ale pierwsze słysze aby czyszczenie mechaniczne je powodowało.Anodowanie zlecam innej firmie a jej chciałbym dostarczyć materiał już wypolerowany.Jutro zadzwonie do technika z galwanizeri i zapytam jak to jest...
ok zapytaj
zapytaj także czy i jak bedzie odtłuszczal
jeśli nie to bedą plamy
jeśli tak to w czym jeśli standartowo to bedzie mat i plamy
chyba że jest magik i odtłuszcza ultradźwiękowo

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”