Mocowanie śruby
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:50
- Lokalizacja: Twój sąsiad
Mocowanie śruby
Witajcie
Co sądzicie na temat takiego obustronnego zamocowania śrub.
W tym przypadku chodzi o fi=20mm i długości 1540mm
Śruba TR20x4 wkręcona w tuleję z przetoczeniem pod łożyska 15x32x9.
Zabezpieczona śrubą M4. Tuleja mogła by być głębsza.
Rysunek poglądowy.
Dziękuję za opinie.
Pozdrawiam
Co sądzicie na temat takiego obustronnego zamocowania śrub.
W tym przypadku chodzi o fi=20mm i długości 1540mm
Śruba TR20x4 wkręcona w tuleję z przetoczeniem pod łożyska 15x32x9.
Zabezpieczona śrubą M4. Tuleja mogła by być głębsza.
Rysunek poglądowy.
Dziękuję za opinie.
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- zawieszenie1.jpg (62.7 KiB) Przejrzano 1648 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:50
- Lokalizacja: Twój sąsiad
To jest przedstawiony drugi koniec śruby.Leoo pisze:Zastosuj dwa łożyska skośne po stronie silnika i jedno zwykłe na drugim końcu śruby.
Żebym dobrze zrozumiał.
Proponujesz:
2 skośne po stronie silnika i tylko jedno zwykłe po drugiej stronie tak jak na rysunku ale bez zewnętrznego łożyska z nakrętki (prawa strona profilu) ?
Czy śruba nie będzie mieć większego "bicia" jeśli nie naprężę jej choć trochę stosując układ z rysunku ?
Planuję tak:Tuleja z kołkiem M4 posiada gwint śruby napędowej czy nie?
- zakręcić tuleję na śrubę,
- przewiercić całość,
- nagwintować M4,
- wkręcić śrubę M4 o długości większej niż średnica tulei i jeszcze na końcu zabezpieczyć śrubkami.
Czyli taki układ może dobrze działać ?
Pozdrawiam
PS. Prace ruszyły

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jeśli Kolega napręży trochę ową śrubę, wówczas może się okazać podczas obróbki, że jednak było trochę za mało. Przy naprężeniu trochę za dużym śruba wyciągnie się i cała oś nie będzie trzymała wymiaru. Należy też brać pod uwagę rozszerzalność cieplną śruby i konstrukcji, które nie muszą być zbieżne, zwłaszcza że śruba może się rozgrzewać. Napinanie obustronne śruby spowoduje podniesienie częstotliwości rezonasu własnego.Legato pisze:Czy śruba nie będzie mieć większego "bicia" jeśli nie naprężę jej choć trochę stosując układ z rysunku ?
Z powyższych względów stosuje się podwójne łożyskowanie bezluzowe przy silniku a na wolnym końcu śruby pojedyńcze - "pływające" (z suwliwym pasowaniem).
Punkty bazowania maszyny (krańcówki HOME) zawsze znajdują się w pobliżu podwójnych łożysk.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 22
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:50
- Lokalizacja: Twój sąsiad
Dziękuje koledze za wyjaśnienie tematu.
Ponowię pytanie.
Czy taki układ z tuleją nakręcaną na śrubę napędową ma sens czy lepiej przetoczyć końcówki śrub pod wymiar łożyska ?
Chodzi mi głównie o wymiary oferowanych śrub co 0.5m
Przy takim rozwiązaniu mógłbym nabyć 1.5m a nie 2m.
Poza tym dodatkowy koszt obróbki śruby.
Ponowię pytanie.
Czy taki układ z tuleją nakręcaną na śrubę napędową ma sens czy lepiej przetoczyć końcówki śrub pod wymiar łożyska ?
Chodzi mi głównie o wymiary oferowanych śrub co 0.5m
Przy takim rozwiązaniu mógłbym nabyć 1.5m a nie 2m.
Poza tym dodatkowy koszt obróbki śruby.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
jeśli już chcesz śrubę "przedłużyć" to prościej bedzie:
- zatoczyć koniec śruby Tr20x4 na fi <=14 (rdzeń śruby)
- w tej tulei wykonać otwór (może pokusisz się o pasowany z lekkim wciskiem względem czopu śruby?)
- i wtedy przekołkować, wkręcić śrubę M4 (ja wolałbym kołek)
Po prostu, toczenie gwintu trapezowego w tulei i dodatkowo w ślepym otworze
to wcale nie uprości wykonania a i nic nie zyskasz ani technicznie ani finansowo (wzgledem 0,5m śruby - na pewno nie)
Na gwincie i tak będziesz miał luz.
- zatoczyć koniec śruby Tr20x4 na fi <=14 (rdzeń śruby)
- w tej tulei wykonać otwór (może pokusisz się o pasowany z lekkim wciskiem względem czopu śruby?)
- i wtedy przekołkować, wkręcić śrubę M4 (ja wolałbym kołek)
Po prostu, toczenie gwintu trapezowego w tulei i dodatkowo w ślepym otworze

Na gwincie i tak będziesz miał luz.
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin