ROVER RT480 - problem z podłączeniem kablem szeregowym do PC

Dyskusje dotyczące maszyn Biesse Rover

Autor tematu
Kuniarz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2009, 11:18
Lokalizacja: Śrem, Wlkp

ROVER RT480 - problem z podłączeniem kablem szeregowym do PC

#1

Post napisał: Kuniarz » 28 sty 2009, 11:28

Witam !

Jestem tu nowy i zielony w temacie CNC.
Zamuję się serwisem sprzętu komputerowego w pewnej firmie branży meblowej i zupełnym przypadkiem wkopałem sie w niezłe bagno...
W skrócie:

- mają taką maszynę jak w tytule
- dotychczas przenosili programy na dyskietkach, ale to coś nie gra, pomimo nowej stacji dyskietek w komputerze (program dosowy, pisze ze nie moze nagrac, pomimo sformatowania w tymże programie)
- zaproponowałem, że skoro maszyna ma port szeregowy to pospawam kabelek i powinno hulać - nie hula niestety, kabel ma ze 20m, jest to skrętka ekranowana, połączony w/g schematu z dokumentacji maszyny.

Miałbym tutaj w sumie dwa pytania :

- co może być nie tak, że nówka stacja dyskietek i nówki dyskietki nie zapisują się ?
- jakieś podpowiedzi na temat kabla RS ?

Pozdrawiam, i przepraszam za prawdopodobnie banalne pytania....



Tagi:

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#2

Post napisał: skoti » 28 sty 2009, 18:43

Zerknij na stronę moze cos ciekawego znajdziesz .
Co do kabla to próby rób na krótkim kabelku choc dlugosc nie powinna byc przeszkoda , sam mam okolo 15 metrowe . Sprawdź czy wszystkie parametry transmisji masz ustawione identycznie na maszynie i kompie . Próby zacznij od przesyłania programu z maszyny na kompa ponieważ często się zdarza ze w pliku wysylanym do maszyny na początku musi byc jakiś znak lub ich sekwencja a jeśli ich nie znasz to nic nie prześlesz .