Witam!
Przejrzałem wasze posty i chyba nikt nie zapytał o parametry, może od tego trzeba zacząć...
Luz na koniku?lub pinoli
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 lip 2008, 22:29
- Lokalizacja: warszawa
naprawa konika
Kolego,najprostsza naprawa która możesz wykonać bez wielkich kosztów,stawiasz konia przed suport,w uchwyt wkładasz wytaczadło,troche dłuższe jak konik,trzeba zamontować nożyk extra zaostrzony z płytką do żeliwa,musisz dac duże obroty,ja robiłem to na ok. 2000/min,wtedy uzyskasz idealna powierzchnie otworu,roztaczasz otwór w koniu powiedzmy do zabielenia,ok 0,2 do 0,3 mm na srednicy,konik posuwasz po łożu za pomocą suportu,musi być lekko dokręcony do łoża,tuleje konika oddajesz do chromu technicznego,/koszt ok. 500 złotych/trzeba nałożyć warstwe ok. 0,4mm na strone,po chromowaniu oszlifować na wymiar otworu w koniku,/jak to zrobic to juz chyba każdy szlifierz bedzie wiedział/ luz 0,01mm,po tym zabiegu bedziesz mógł wiercić wiertłami nawet 0,5mm,bez ryzyka,wywiercony otwór będzie zawsze odpowiadał fi wiertła,ja niedawno wykonałaem ten zabieg we wszystkich tokarkach w firmie,gwarancja zero stożka przy toczeniu wałków
pozdrawiam
pozdrawiam
precyzja
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 301
- Rejestracja: 04 mar 2006, 22:36
- Lokalizacja: poznan
... pomysł mi sie spodobał , chyba u mnie zrobie ten sam manewr ponieważ mam ten sam problem z wierceniem itp. Juz kilka razy ustawiałem zeby oś była w osi wrzeciona ale generalnie nie za wieleto daje. Inna sprawą jest fakt że stożek konika też nie jest w idealnym stanie bo poprzedni właściciel chyba nie przykładał jakiejs super uwagi do tego i jest troche pokancerowanu - jakby wbił kieł na wióry.
Mam pytanie tylko jeszcze w sprawach kosztów ... bo akurat nie została jeszcze zakupiona szlifierka do wałków ..a szlifierz do mojego zakładu chyba sie jeszcze nie urodził ..wiec typowe amtorskie pytanie ... ile może kosztować szlifowanie takiej tuleji -orientacyjnie jaki to jest koszt ? Czy oddajac do szlifowania oddać z konikiem żeby spasowali to idealnie czy wystarczy dobrze pomierzyć ?
Mam pytanie tylko jeszcze w sprawach kosztów ... bo akurat nie została jeszcze zakupiona szlifierka do wałków ..a szlifierz do mojego zakładu chyba sie jeszcze nie urodził ..wiec typowe amtorskie pytanie ... ile może kosztować szlifowanie takiej tuleji -orientacyjnie jaki to jest koszt ? Czy oddajac do szlifowania oddać z konikiem żeby spasowali to idealnie czy wystarczy dobrze pomierzyć ?
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 lip 2008, 22:29
- Lokalizacja: warszawa
regeneracja konika
najpierw trzeba przeszlifowac stożek w tuleji,potem w gniazdo tuleji wkłada sie trzpień z nakiełkiem,w gniazdo nakrętki szpunt z nakiełkiem,i można szlifować,konik najlepiej po roztoczeniu oddać do honowania,każdy warsztat który regeneruje silniki robi takie usługi,potem wystarczy zmierzyć otwór,po honowaniu masz gwarancje idealnego kształtu otworu i zero stożka,oczywiście nasuwa sie pytanie czy tokarka jest warta takich inwestycji,ja robiłem na raz koniki od czterech tokarek typu TUR50 i 630, więc koszta rozłozyły sie inaczej,ale masz przynajmniej gwarancje że problem konika masz z głowy,
precyzja