naped 100 000rpm
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 sty 2009, 16:12
- Lokalizacja: olsztyn
naped 100 000rpm
Witam!
Obecnie mam do wykonania koncepcje napędu stanowiska do badania łożysk szybkoobrotowych, w związku z tym mam pytanie, czy ktoś zna takie rozwiązania aby zapewnić prędkość obrotową rzędu 100000 rpm i więcej.
Obciążenie stanowiska będzie niewielkie zależy mi na jak najwyższej prędkości i możliwości jej regulacji. Do tej pory zwróciłem uwagę na silniki BLDC oraz pneumatyczne wrzeciona do obrabiarek.
Będę wdzięczny za jakieś porady czego szukać, artykuły, bądź linki do stron konkretnych producentów.
Obecnie mam do wykonania koncepcje napędu stanowiska do badania łożysk szybkoobrotowych, w związku z tym mam pytanie, czy ktoś zna takie rozwiązania aby zapewnić prędkość obrotową rzędu 100000 rpm i więcej.
Obciążenie stanowiska będzie niewielkie zależy mi na jak najwyższej prędkości i możliwości jej regulacji. Do tej pory zwróciłem uwagę na silniki BLDC oraz pneumatyczne wrzeciona do obrabiarek.
Będę wdzięczny za jakieś porady czego szukać, artykuły, bądź linki do stron konkretnych producentów.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5776
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
i chyba turbinki pneumatyczne będą najlepszym i najtańszym rozwiązaniem.
Silniki BLDC są może i dobre, ale ja mam większe zaufanie do układów pneumatycznych. Przecież przepływające przez układ naolejone powietrze równocześnie smaruje całość, chłodzi, mnie wydaje się, że jest to rozwiązanie trwalsze przy tych prędkościach.
Silniki BLDC są może i dobre, ale ja mam większe zaufanie do układów pneumatycznych. Przecież przepływające przez układ naolejone powietrze równocześnie smaruje całość, chłodzi, mnie wydaje się, że jest to rozwiązanie trwalsze przy tych prędkościach.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5776
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
a ja jeszcze chciałbym przypomnieć wzór na moc silnika
moc silnika = (moment obrotowy x obroty na minutę) / 9549
przy czym moc jest wyrażana w kilowatach (KW), a moment obrotowy wyrażony w niutonometrach (NM)
Jeśli masz 100 000 obrotów, to już minimalny opór (wynikający z oporu łożysk, obciążenia ściernicą), który musi być zrównoważony odpowiednim momentem obrotowym (siła, razy ramię - promień ścierniczki, czy łożyska) daje dość wysokie wartości mocy, jaką ten silnik musi oddać.
moc silnika = (moment obrotowy x obroty na minutę) / 9549
przy czym moc jest wyrażana w kilowatach (KW), a moment obrotowy wyrażony w niutonometrach (NM)
Jeśli masz 100 000 obrotów, to już minimalny opór (wynikający z oporu łożysk, obciążenia ściernicą), który musi być zrównoważony odpowiednim momentem obrotowym (siła, razy ramię - promień ścierniczki, czy łożyska) daje dość wysokie wartości mocy, jaką ten silnik musi oddać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 224
- Rejestracja: 19 lut 2008, 00:55
- Lokalizacja: Krak