
PROSZE O POMOC
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1701
- Rejestracja: 17 mar 2006, 08:57
- Lokalizacja: Gdańsk
Generalnie jeżeli masz jeden większy silnik, to ogólną zasadą jest montowanie go na osi Z która przy frezowaniu narażona jest na jawiększe obciążeniaJAREK-LT pisze:DIODAS czy są jakieś przeciw skazania aby na jednej z osi --X silnik krokowy był dwukrotnie większy - mocniejszy niż na pozostałych???
czy poprzez większy moment silnika są problemy ze sterownikiem---zakup.
Jak ta sprawa ma się do rzeczywistości ..
Różnica jednego głównego silniczka wynika z dużo większej konstrukcji i innego sposobu posuwu jak również być może dwóch śrub napędowych....
Jarek-lt..
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:21
- Lokalizacja: KOLBERG
- Kontakt:
Narazie rozważam to teoretycznie , ale sugerując się twoją wypowiedzią -w takim razie silniki powinny być te mocniejsze już dwa....
Może nadmienię ,że wielkość robocza ma być około 1500x1000może x250mm
sugerowane elektronika 6A,,,,ale że pole robocze chce powiększyć do pótorametra pomyślałem o silniku 8,5A..
RAMĘ chcę przerobić od starej tokarki gdzie sa dwie śruby napędowe - dlatego myślę o zwiększeniu jednego z silników ...
Całość ma pracować na wałkach fi-40mm a zasadniczy zakres to frezowanie w ALU..
Mam dosyć duże doświadczenie z maszynkami do obróbki --jednak zwykłymi
a to czego chcę uniknąć to na pewno zbyt mała moc napędowa !!!!!!!!!!!!!
Dlatego wolę mieć ,,duży zapas mocy,,niż odrobinkę za mały...
CZekam na sugestie ---podpowiedzi z elektroniką i silnikami...
Jarek-LT
Może nadmienię ,że wielkość robocza ma być około 1500x1000może x250mm
sugerowane elektronika 6A,,,,ale że pole robocze chce powiększyć do pótorametra pomyślałem o silniku 8,5A..
RAMĘ chcę przerobić od starej tokarki gdzie sa dwie śruby napędowe - dlatego myślę o zwiększeniu jednego z silników ...
Całość ma pracować na wałkach fi-40mm a zasadniczy zakres to frezowanie w ALU..
Mam dosyć duże doświadczenie z maszynkami do obróbki --jednak zwykłymi
a to czego chcę uniknąć to na pewno zbyt mała moc napędowa !!!!!!!!!!!!!
Dlatego wolę mieć ,,duży zapas mocy,,niż odrobinkę za mały...
CZekam na sugestie ---podpowiedzi z elektroniką i silnikami...
Jarek-LT

-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 wrz 2007, 13:07
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Witam.
Ja może się wtrącę z małym pytaniem.
Jak się zestraja wszystkie trzy silniki razem żeby pracowały tak jak powinny. Tzn żeby dla każdego z nich 3 centymetry to były 3 centymetry. I prosta pod kątem np 30stopni to byłą prosta pod katem 30 stopni. Nie wiem czy dobrze pytanie zadałem ale może ktoś zrozumie o co mi dokładnie chodzi
w góry dzięki za pomoc.
Ja może się wtrącę z małym pytaniem.
Jak się zestraja wszystkie trzy silniki razem żeby pracowały tak jak powinny. Tzn żeby dla każdego z nich 3 centymetry to były 3 centymetry. I prosta pod kątem np 30stopni to byłą prosta pod katem 30 stopni. Nie wiem czy dobrze pytanie zadałem ale może ktoś zrozumie o co mi dokładnie chodzi

w góry dzięki za pomoc.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2135
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:41
- Lokalizacja: Szczecin
Ustawiasz silniki na sterownikach na podziale kroków i w programie sterującym
Np: mach lub step 2 cnc
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/mach2_konfig.htm
Konfiguracja parametrów silników - Config -> Motor Tuning:
Tam jest opisane dla mach'a
Np: mach lub step 2 cnc
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/mach2_konfig.htm
Konfiguracja parametrów silników - Config -> Motor Tuning:
Tam jest opisane dla mach'a