Jak zrealizować przeniesienie napędu z silnika na dwa wałki za pomocą pasów klinowycha
schemat 1) silnik -> wałek 1 -> wałek 2
schemat 2) silnik -> jednocześnie na oba wałki
Na każdym elemencie mam podwójne koła pasowe więc oba warianty są możliwe.
Jakie są wady / zalety / błędy w pokazanych na rysunku rozwiązaniach
Przeniesienie napędu na dwa wrzeciona pasami klinowymi
Jak zrealizować przeniesienie napędu z silnika na dwa wały jednocześnie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4146
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przeniesienie napędu na dwa wrzeciona pasami klinowymi
Zdecydowanie dwa pasy, albo długi pas i koła zwrotne.
Przy jednym pasie zamontowanym bezpośrednio na 3 koła będzie mały kąt opasania, przez co pas może się ślizgać, a na pewno będzie dużo mniejszy moment przenoszony przekładni.
Jeśli dasz dwa pasy, jest lepiej, ale daj pasy do każdego wrzeciona z silnika, inaczej ten pierwszy będzie obciążony dwa razy bardziej.
Przy jednym pasie zamontowanym bezpośrednio na 3 koła będzie mały kąt opasania, przez co pas może się ślizgać, a na pewno będzie dużo mniejszy moment przenoszony przekładni.
Jeśli dasz dwa pasy, jest lepiej, ale daj pasy do każdego wrzeciona z silnika, inaczej ten pierwszy będzie obciążony dwa razy bardziej.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
- Lokalizacja: Tarnów MP
- Kontakt:
Re: Przeniesienie napędu na dwa wrzeciona pasami klinowymi
Na dwa pasy lepszy, z jednym zastrzeżeniem:
Oba pasy muszą wychodzić z silnika. W sytuacji, jaką narysowałeś, pas pomiędzy silnikiem a wałem 1 będzie przenosił jeszcze obciążenie generowane przez wał 2.
Oba pasy muszą wychodzić z silnika. W sytuacji, jaką narysowałeś, pas pomiędzy silnikiem a wałem 1 będzie przenosił jeszcze obciążenie generowane przez wał 2.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lis 2017, 19:25
Re: Przeniesienie napędu na dwa wrzeciona pasami klinowymi
Dziękuję za obie odpowiedzi.
Zwróciły moja uwagę na aspekty, których nie brałem pod uwagę.
Przy jednym pasku łatwiej realizować naciąg i można dodając rolkę napinającą zwiększyć długość opasania tylko nie jestem pewien czy pas klinowy można wyginać w obu kierunkach...
Przy dwóch wychodzących z wału silnika kierunek ruchu silnikiem (naciąg) musi być precyzyjny.
Zwróciły moja uwagę na aspekty, których nie brałem pod uwagę.
Przy jednym pasku łatwiej realizować naciąg i można dodając rolkę napinającą zwiększyć długość opasania tylko nie jestem pewien czy pas klinowy można wyginać w obu kierunkach...
Przy dwóch wychodzących z wału silnika kierunek ruchu silnikiem (naciąg) musi być precyzyjny.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7608
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
Re: Przeniesienie napędu na dwa wrzeciona pasami klinowymi
Hej.
Pracując dawno temu w poligrafii zrobiłem kilka takich wiertarek.
Do stosików papieru - dla tzw. chałupników.
I po kilku próbach zostały dwa paski - jak tu Kol. napisał.
Zależy oczywiście co będzie wiercone.
pzd.
Pracując dawno temu w poligrafii zrobiłem kilka takich wiertarek.
Do stosików papieru - dla tzw. chałupników.
I po kilku próbach zostały dwa paski - jak tu Kol. napisał.
Zależy oczywiście co będzie wiercone.
pzd.
Mane Tekel Fares