Dobór parametrów obróbki HDF na CNC

parametry, prędkość, posuw, obroty

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Michassiatko
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2022, 23:28

Dobór parametrów obróbki HDF na CNC

#1

Post napisał: Michassiatko » 02 lut 2022, 23:58

Cześć!

Zarejestrowałem się na forum ponieważ potrzebuję pomocy w doborze odpowiednich parametrów do obróbki płyt HDF na maszynie CNC.

Jestem całkowitym noobem, nie mam żadnego doświadczenia- starałem się nauczyć korzystając z ogólnodostępnej wiedzy z internetu oraz kursów na Udamy jednak póki co na jednym projekcie zniszczyłem dwa frezy stąd chyba przydała by się bardziej ukierunkowana pomoc osób doświadczonych w temacie.
Niestety- nieczęsto tutoriale i poradniki zawierają wiedzę ukierunkowaną na obróbkę MDF/HDF a skupiają się na obróbce metali do których istnieją tabele i wykresy dość mocno ograniczające pole błędu.

Przechodząc jednak do właściwego problemu. Potrzebuję obrobić płytę HDF 6mm. Elementy przedmiotu muszą być dość dokładnie spasowane a więc projekt zakładał obróbkę frezem 3mm.

Frezy. Pierwszy- chińczyk, D3x20x50, ustawiony był na 10000RPM i posuw 8000mm/min, drugi- rekomendowanej w jednym z wątków firmy- D3x17x50 na połowę zalecanego przez producenta posuwu 10000mm/min przy obrotach 18000. Obróbka na raz, bez podwójnych wysokości.
Pierwszy pękł w połowie pracy, drugie przy pierwszym wejściu w materiał.

Przedmiot udało się wykonać bez połamania frezu przy ustawieniach 18000RPM i posuwie 1000mm/min i maksymalnym wejściu w materiał 2mm czyli 3 pełne przejścia co zajęło 3 godziny...