tuxcnc pisze: ↑28 wrz 2022, 18:02
Ale przy różnicy mas rzędu 20-30% to inne czynniki mogą się okazać decydujące...
Mogą się okazać decydujące, ale nikt nie powiedział, że samochód cięższy nie może być również bezpieczniejszy ze względu na swoją budowę, strefę zgniotu, poduszki powietrzne itd. Tak więc jeśli masz o 30% większą masę i o 30% lepszy wynik w testach zderzeniowych to warto.
Oczywiście, nie można powiedzieć, że każdy samochód cięższy będzie bezpieczniejszy. Ale szanse na to, że będzie bezpieczniej są większe niż w małym pierdku.
Limuzyna czy duży suv to masa 2-2.5 tony.
Małe autko miejskie to masa 1-1.5 tony.
Różnica w masie jednak dość spora i chyba nie można tego pominąć jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
Pewnie, że można jechać 3 tonowym autem i wpaść pod tira.
Dodane 2 minuty 23 sekundy:
tristar0 pisze: ↑28 wrz 2022, 18:05
większość ludzi w wypadkach nie ginie w wyniku zmasakrowania osoby ale w wyniku oberwania narządów wewnętrznych(krwotoki wewnętrzne ) w wyniku przeciążenia . Skoro z dajmy na to 80 km/h zatrzymujesz się w ułamku sekundy to masz przeciążenie ponad 50 G nikt tego nie przeżyje możesz jechać nawet czołgiem 50 tonowym.
Dlatego właśnie pada stwierdzenie, że cięższy samochód jest bezpieczniejszy.
Większa masa to mniejsze przyspieszenie przy takiej samej sile.
Tak więc to:
tristar0 pisze: ↑28 wrz 2022, 12:51
szkoda zdrowia na tłumaczenie skoro fizyka to u nich leży , twierdzą że im większa masa tym mniejsza siła

,szkoda gadać na poziom wypowiedzi .
Było chyba trochę nad wyraz
