Witam,
Chciałem zapytać, jak można zamontować koło zamachowe do silnika elektrycznego, aby wspomóc rozruch wirnika maszyny poprzez uzyskanie większego momentu?
Silnik elektryczny napędza przekładnię za pomocą pasków klinowych, następnie przekładnia napędza bardzo ciężki wirnik obrotowy maszyny.
Może ktoś ma jakiś pomysł jak zamontować takie koło?
Dziękuję za pomoc
Tomek
Koło zamachowe do silnika elektrycznego
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 31
- Rejestracja: 19 lip 2017, 21:43
- Lokalizacja: polska
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1670
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Re: Koło zamachowe do silnika elektrycznego
Jakoś nie sądzę żeby w tym zastosowaniu koło zamachowe pomogło... raczej wręcz przeciwnie.
Teoretycznie mógłbyś założyć koło zamachowe na silnik, dodać sprzegł pomiędzy przekładnią pasową i silnikiem. Rozkrecić silnik i koło "na luzie" i spiąć sprzęgło - pytanie tylko czy warto.
Teoretycznie mógłbyś założyć koło zamachowe na silnik, dodać sprzegł pomiędzy przekładnią pasową i silnikiem. Rozkrecić silnik i koło "na luzie" i spiąć sprzęgło - pytanie tylko czy warto.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5345
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Koło zamachowe do silnika elektrycznego
Koło zamachowe nic ci nie da, bo w momencie włączenia silnika jego prędkość obrotowa wynosi zero. Skąd niby miała by się wziąć energia w kole zamachowym, jak to koło nie jest rozkręcone. Wstawianie dodatkowego sprzęgła ciernego chyba też nie jest dobrym pomysłem.
Ewentualnie przekładnia bezstopniowa przy silniku (ot taka przerobiona ze skutera) mogłaby pomóc. No tak, pytanie, jaka jest moc silnika, bo jeśli wielka, to trzeba by przekładnię bezstopniową hydrauliczną. Jeśli masz kłopoty, bo "korki wybija", to może po prostu ograniczenie prądu rozruchowego? Elektryków popytaj.
Ewentualnie przekładnia bezstopniowa przy silniku (ot taka przerobiona ze skutera) mogłaby pomóc. No tak, pytanie, jaka jest moc silnika, bo jeśli wielka, to trzeba by przekładnię bezstopniową hydrauliczną. Jeśli masz kłopoty, bo "korki wybija", to może po prostu ograniczenie prądu rozruchowego? Elektryków popytaj.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 220
- Rejestracja: 25 gru 2017, 16:26
Re: Koło zamachowe do silnika elektrycznego
Nowa metoda: rozruch silnika falownikiem.
Stare metody: gwiazda - trójkąt, Oporowo.
Bardzo stara metoda: korba i koło zamachowe... ale czy to przejdzie teraz Dyrektywę Maszynową?
Ile kW silnik?
Stare metody: gwiazda - trójkąt, Oporowo.
Bardzo stara metoda: korba i koło zamachowe... ale czy to przejdzie teraz Dyrektywę Maszynową?
Ile kW silnik?