SUWADEŁKA5: próba określenia uniwersalnej prowadnicy

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach
Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 19
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#21

Post napisał: DZIKUS » 10 paź 2005, 23:04

rzecz w tym, ze mialem w rekach rozne prowadnice i te o szerokosci 15mm nadaja sie conajwyzej na budowe plotera frezujacego. fakt, ze wozki do nich dedykowane moga miec stosunkowa duza nosnosc, ale zostaje kwestia sztywnosci samej prowadnicy. niepodwazalna zaleta walkow jest mozliwosc stoswania prowadnic roznych producentow, a ceny za prowadnice otrwarta o srednicy 30mm wynosza od ok 60zl (za jakies noname) poprzez 100zl (iskra) do ponad 200zl (renomowane firmy zachodnie) wiec jest to czynnik ktory swietnie rekomepnsuje ich mniejsza nosnosc, bo w miare przyplywu gotowki mozna po prostu dolzoyc do kazdej osi po dwa wozki i czesc. poza tym walki daja mozliwosc zastoswania panewek sliozgowych, przynajmnije na pcoatek, ktore dopiero pozniej mozna zastapic prowadnicami kulkowymi.

ale tak w ogole, to moze by sie zorientowac co do ceny prowadnic do walkow 30mm o kacie opasania 300 stopni? jak juz wspomnaielm, mozna je kupic za ok 60zl, wiec jest to cos, na co by jednak bylo stac zdecydowanie wiecej osob niz na liniowe, choc mnie osobiscie chyba by to jednak nie intersowalo. pisze o tym jedynie dlatego, bo nie sadze aby wypalila akcja z liniowymi...

Obrazek


do tego sie zamawia wlaek 30mm w iskrze, ktory kosztuje, o ile dobrze apmietam, ok 130zl za metr plus dodatkowo 11zl za kazdy gwintowany otwor do laczenia z listwa podporowa. zreszta walki mozna kupic taniej, tylko bedzie problem z tymi otworami, wiec lepiej za to zapalcic i miec spokoj.


-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Tagi:


Adalber
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 12
Posty: 694
Rejestracja: 10 lip 2005, 15:13
Lokalizacja: Polska

#22

Post napisał: Adalber » 10 paź 2005, 23:06

Dzikus zadzwoń do Czecha lub lepiej do twojej byłej firmy ,sam napisałeś że przebicie wynosi od 3 do 5 razy jak się zamówi bezpośrednio u Chińczyka .Masz 3000 to 1000$.Za te pieniądze Chińczyk wysle Ci w kontenerze z kierownicami kilka prowadnic.W polsce musiał byś dać za to od 9 do 15 tysięcy .To daje do myślenia?

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#23

Post napisał: ALZ » 10 paź 2005, 23:16

Nośność łożysk do wałków nie jest większym problemem dlatego że i tak stosuje się po dwa łożyska na wałek. Jeśli obciążenie jest większe nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować np. dwa tandemy i nośność jest ograniczona tylko wytrzymałością zastosowanej prowadnicy.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#24

Post napisał: 251mz » 10 paź 2005, 23:25

najgorsze sa ceny a jak np obliczyc nosnosc 4 łozysk tocznych chodzacych po wałku itp?? zastanawiam sie czy tego typu projekty maja racje bytu

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 19
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#25

Post napisał: DZIKUS » 10 paź 2005, 23:33

Adalber pisze:Dzikus zadzwoń do Czecha lub lepiej do twojej byłej firmy ,sam napisałeś że przebicie wynosi od 3 do 5 razy jak się zamówi bezpośrednio u Chińczyka .Masz 3000 to 1000$.Za te pieniądze Chińczyk wysle Ci w kontenerze z kierownicami kilka prowadnic.W polsce musiał byś dać za to od 9 do 15 tysięcy .To daje do myślenia?

mam nadzieje, ze sie myle ale zapytam: czy wyczuwam lekka nutke sarkazmu? wszystkie Twoje propozycje maja sens jedynie przy zamowienieniu wiekszej ilosci towaru, w przypadku czesci rowerowych jest to kwota min 3000-4000$. za mniej nikt nie bedzie sie chcial tym zajac, bo bedzie mu szkoda czasu.


ALE JESLI BY SIE ZNALAZLO PIEC OSOB GOTOWYCH KUPIC KOMPLET PROWADNIC DO FREZARY, TO MAMY WTEDY ZAMOWIENIE NA MINIUMUM KILKANSCIE METROW SZYNY I SZESCDZIESIAT WOZKOW CO W PRZYPADKU ZALATWIENIA SPRAW TRANSPORTU NA TERENIE TAJWANU I WYSLANIA TEGO W JEDNYM KONTENERZE Z NASTEPNA PARTIA SILINKOW KROKOWYCH Z NOWEJ "LISTY SPOLECZNEJ" MOGLO BY SIE UDAC
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#26

Post napisał: ALZ » 10 paź 2005, 23:33

W zasadzie nośność łożysk się sumuje i stosowanie większej ilości łożysk dla zwiększenia nośności to nie są moje fanaberie-wystarczy podpatrzeć konstrukcję maszyn gdzie takie rozwiązania są stosowane.

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#27

Post napisał: Piotrjub » 11 paź 2005, 00:15

„1mb szyny 25: 105,41 EUR
wózek BRH25B: 52,93 EUR”
Jak rozumiem ceny podane za klasę Normal
Proszę o podanie cen H, P, SP, UP
I takie same ceny za rozmiar 30

Na początek może coś dla chcących pogłębiać wiadomości, ŁH15, NC6, NC11LV to są różne rodzaje stali (najlepiej poczytać o nich) i nie można ich porównywać na podstawie twardości. Dla przykładu stal NC11LV szlifuje się ze 3-razy dłużej od zwykłej stali narzędziowej, ale odporność na ścieranie jest kilkanaście razy większe (mam na myśli żywotność jakiegoś elementu wykonanego z tej stali) i nie ma tu znaczenia twardość (jednakowa dla każdej stali) a rodzaj zastosowanego materiału.
Wracając do wykonania prowadnicy, śmiem twierdzić, że nie ma dużo zakładów w Polsce
(już to ktoś prędzej napisał) które są w stanie odpowiednio wyprofilować ściernice nadając mu odpowiedni kształt, a mówimy tu o skomplikowanym i bardzo dokładnym kształcie składającym się z łuków, prostych, kątów (diaform tu nie pomoże to nie ta skala dokładności)..
Jeśli znaczenie miałaby twardość, prowadnice robiliby widiowe a tak nie jest.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#28

Post napisał: pukury » 11 paź 2005, 00:48

witam !! jako rzekł Piotrjub !! twardość ( w tym przypadku :D :D :D ) to nie wszystko ! np. łożyska da się od biedy toczyć a jednak to ze stali łożyskowej a nie z np SW18,NC9/10 itp robi się łożyska. niestety nie da sie z pomocą specjalistów od gruzińskiej czekanki wykonac prowadnic/wózków . jak ktoś ma ambicję wykonac coś NAPRAWDĘ dokładnego to niestety! niestety ! pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#29

Post napisał: markcomp77 » 11 paź 2005, 11:32

strasznie fajna dyskusja ;)
można się wiele nauczyć...

wracając jednak do liniowych prowadnic... gdzie są produkowane tanio?

czy jedynie w tajwanie?

wyglada na to, iż w tajwanie jedyni - to: HIWI, ABBA, YCBEARING i COMTOP
http://www.machinetools.net.tw/parts/ta ... ideway.htm

a czy przypadkiem nie robią tego jeszcze taniej w chinach ludowych?

[ Dodano: 2005-10-11, 13:13 ]
Obrazek
http://www.servo.com.sg/News/FORMULA-S-englisch.pdf


ciekawe?
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm


PawelK
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 12
Rejestracja: 22 wrz 2005, 22:22
Lokalizacja: OstrĂłda

#30

Post napisał: PawelK » 11 paź 2005, 13:52

witam
mam pytanie jak wam sie wydaje czy te szyny mozna by wykozystac w cnc: http://www.sailservice.pl/index.php?id= ... #prod_1283
pytam poniewaz mam w domu 6metrow 32mm
czy wykolopwaz by na nie jakis fajny wozek
a szyny sa mocne poniewaz tez zgrywaja mocna role w jachcie

???????

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”