Mach 2/3 silniki stoją
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 cze 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Mach 2/3 silniki stoją
Jestem nowym użytkownikiem na forum i zanim napisałem tego posta przejrzałem wiele waszych wypowiedzi ale nie znalazłem żadnego rozwiązania mojego problemu.
Mam sterowniki SSK-B01 z płytą SSK-MB. Zainstalowałem i skonfigurowałem na jednym komputerze Mach 2 na drugim Mach 3 zgodnie ze wskazówkami ze strony http://www.akcesoria.cnc.info.pl/mach2.htm sterowniki zainstalowały się prawidłowo ale silniki stoją i zupełnie nie reagują na zadawane impulsy. Zasilam sterowniki zasilaczem impulsowym 12VDC 1A. Do nich podłączone są silniki 4-przewodowe 1,5A 1,8V, więc o błędzie w podłączeniu nie ma mowy (najwyżej powinny się kręcić w przeciwnym kierunku). Do testów podłączyłem tylko sterownik osi X i zasilacz 12V 1,5A (próbowałem też z 24V 1,7A) ale zupełnie nic się nie dzieje (żadne dźwięki nie dochodzą). Dodam tylko że sterowniki kupiłem od osoby która sama je polutowała i jest to zrobione bardzo starannie, na pierwszy rzut oka nie widać że zostały popełnione jakieś błędy.
Zwracam się do was z prośbą o pomoc. Może coś pominąłem podczas konfiguracji. Od czego zacząć jakiekolwiek testy?? Mam zamiar na oscyloskopie posprawdzać stany wyjściowe na sterowniku i testerem portu LPT sprawdzić czy wszystko jest ok z portem. Może macie jeszcze jakieś sugestie które ułatwią mi uruchomienie całego zestawu.
Z góry dzięki za udzielone wskazówki.
Mam sterowniki SSK-B01 z płytą SSK-MB. Zainstalowałem i skonfigurowałem na jednym komputerze Mach 2 na drugim Mach 3 zgodnie ze wskazówkami ze strony http://www.akcesoria.cnc.info.pl/mach2.htm sterowniki zainstalowały się prawidłowo ale silniki stoją i zupełnie nie reagują na zadawane impulsy. Zasilam sterowniki zasilaczem impulsowym 12VDC 1A. Do nich podłączone są silniki 4-przewodowe 1,5A 1,8V, więc o błędzie w podłączeniu nie ma mowy (najwyżej powinny się kręcić w przeciwnym kierunku). Do testów podłączyłem tylko sterownik osi X i zasilacz 12V 1,5A (próbowałem też z 24V 1,7A) ale zupełnie nic się nie dzieje (żadne dźwięki nie dochodzą). Dodam tylko że sterowniki kupiłem od osoby która sama je polutowała i jest to zrobione bardzo starannie, na pierwszy rzut oka nie widać że zostały popełnione jakieś błędy.
Zwracam się do was z prośbą o pomoc. Może coś pominąłem podczas konfiguracji. Od czego zacząć jakiekolwiek testy?? Mam zamiar na oscyloskopie posprawdzać stany wyjściowe na sterowniku i testerem portu LPT sprawdzić czy wszystko jest ok z portem. Może macie jeszcze jakieś sugestie które ułatwią mi uruchomienie całego zestawu.
Z góry dzięki za udzielone wskazówki.
Herman
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 cze 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Dokładnie, tak mam skonfigurowane:zolax pisze:Witam na forum,
na ENABLE masz stan wysoki? Odznaczone są w konfiguracji macha Active low przy pinach? Silniki na pewno są dobrze podłączone (tzn. jest przejście między dwoma wyprowadzeniami każdej cewki)?
Silniki sprawdziłem miernikiem i jest przejście w każdej parze.
Silniki stawiają taki sam opór bez względu na to czy są podłączone czy nie.
[ Dodano: 2008-07-23, 20:36 ]
W końcu znalazłem rozwiązanie;)
Na sterownikach były zamontowane kondensatory C1 i rezystory R2. Dzisiaj uruchomiłem je bez tych elementów i silniki zaczeły działać. Zdziwiło mnie to strasznie i jestem ciekaw dlaczego się tak stało, przyznam się szczerze że nie wnikałem w dokumentację L297 i L298.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie mianowicie silniki strasznie mi piszczą ale na pierwszy rzut oka działają prawidłowo i obracają się w dobrym kierunku, i nie wiem czy to normalna sprawa czy coś robie źle, może to wina odwrotnego podłączenia uzwojeń do sterownika.
Herman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 164
- Rejestracja: 15 cze 2007, 17:40
- Lokalizacja: Wrocław
Fajnie, że działa, sterownika nie znam (sam mam na TA8435) ale piszczenie gdy silniki tylko trzymają moment jest normalne, ja sobie z tym radze używając wejść ENABLE - jak jest w stanie niskim to silniki są odcięte. Z tym że używam TurboCNC a tam jest ten sygnał zbiorczy dla wszystkich silników - w praktyce to tak wygląda że włączam wszystkie na początku programu i wyłączam na końcu (odpowiednim M-codem).
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 59
- Rejestracja: 12 lut 2008, 19:28
- Lokalizacja: Śmigno/Tarnów
HERMAN85 NAPISAł :
W końcu znalazłem rozwiązanie;)
Na sterownikach były zamontowane kondensatory C1 i rezystory R2. Dzisiaj uruchomiłem je bez tych elementów i silniki zaczeły działać. Zdziwiło mnie to strasznie i jestem ciekaw dlaczego się tak stało, przyznam się szczerze że nie wnikałem w dokumentację L297 i L298.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie mianowicie silniki strasznie mi piszczą ale na pierwszy rzut oka działają prawidłowo i obracają się w dobrym kierunku, i nie wiem czy to normalna sprawa czy coś robie źle, może to wina odwrotnego podłączenia uzwojeń do sterownika.
a to dlatego ze w złączu j3 masz zwarte srodek z masą
W końcu znalazłem rozwiązanie;)
Na sterownikach były zamontowane kondensatory C1 i rezystory R2. Dzisiaj uruchomiłem je bez tych elementów i silniki zaczeły działać. Zdziwiło mnie to strasznie i jestem ciekaw dlaczego się tak stało, przyznam się szczerze że nie wnikałem w dokumentację L297 i L298.
Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie mianowicie silniki strasznie mi piszczą ale na pierwszy rzut oka działają prawidłowo i obracają się w dobrym kierunku, i nie wiem czy to normalna sprawa czy coś robie źle, może to wina odwrotnego podłączenia uzwojeń do sterownika.
a to dlatego ze w złączu j3 masz zwarte srodek z masą

-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 14
- Rejestracja: 16 cze 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Nie próbowałem innych konfiguracji bo jakbym zwarł z +5V to ustawiłbym tryb pracy na jednofazowy. A jak się zostawi rozwarte to można uszkodzić sterownik, przynajmniej tak wynika z dokumentacji;) W sumie to już wylutowałem kondziora i rezystor ale jak powinno się zewrzeć te zworki żeby działało prawidłowo?piotrp133 pisze:a to dlatego ze w złączu j3 masz zwarte srodek z masą
Podczas pracy wydają podobne dźwięki ale podczas spoczynku też jest taki podobny pisk czy może to być wina zbyt małego prądu dawanego na silnik?k-m-r1 pisze:piszczą?
podobnie jak tu ?
z tego co wiem to normalna sprawa
Herman
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 1417
- Rejestracja: 23 cze 2008, 10:38
- Lokalizacja: OOL lub DW
- Kontakt:
jesli podczas pracy wydajątaki dzwiek to jest ok a jeśli w spoczynku też jst podobny to znaczy żę prąd płynie przez uzwojenie i powoduje drgania wez wilnik w ręke gdy sie obraca i stoi w miejscu poczujesz jak drży nawet na linku widac jak drży niektóre sterowniki mają opcje zmniejszania prądu o 60% gdy silnik jest w miejscu dziekiczemu mnie pradu zuzywają i mniejnagżewa sie sam silnik
sory za ortografię niemam ochoty poprawiac zamało czasu
sory za ortografię niemam ochoty poprawiac zamało czasu
