Witam, chciałbym prosić o pomoc w zrozumieniu działania zawory hydraulicznego nr 12 z załącznika. Dlaczego nie został tam zainstalowany serwozawór z połączeniem na krzyż i na wprost tylko taki co w pozycji "2" łączy oba zasilania siłownika z zasilaniem z pompy hydraulicznej?
Z góry dziękuje za pomoc i wyrozumiałość bo pewnie jest to głupie pytanie
I jeżeli ma ktoś książkę lub inne źródło z którego mógłbym się nauczyć zasady działania takich i podobnych układów to byłbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Działanie zaworu
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2123
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Re: Działanie zaworu
To spróbuje
Załączenie lewej sekcji rozdzielacza 12 cofa tłok siłownika 9. Z lewej komory jest odpływ oleju na spust.
Prędkość regulowana jest dławieniem odpływu na dławiku 7. Rzecz oczywista.
Pozycja środkowa rozdzielacza blokuje ruch siłownika na sztywno w obie strony
Załączenie rozdzielacza 12 prawą sekcją jego suwaka łączy linię ciśnieniową układu przez zawór zwrotny w dławiku 7 i dalej do lewej komory siłownika 9.
Ale w rozdzielaczu jest również mostek który ciśnienie zasilania podaje równocześnie do prawej komory siłownika 9.
Oraz suwak odcina odpływ oleju na spust.
Czyli siłownik jest w nierównowadze sił na tłoku ( bo jest różnica powierzchni jego lewej i prawej strony - tam jet tłoczysko które zmniejsza powierzchnię czynną tłoka)
i będzie chciał się wysuwać.
Ale z powodu różnicy objętości lewej i prawej strony musi być uzupełniany olej co na bieżąco wykonuje pompa linią ciśnieniowa. Albo akumulatory 5 i 6 gdy zawór 4 jest wyłączony.
Tym samym można uzyskać małą siłę na tłoczysku (różnica powierzchni tłoka) podczas jego wysuwania i wielokrotnie większą podczas jego cofania.
Tylko analizowanie schematu jest bez sensu o ile nie wiadomo co ma się uzyskać w wyniku ruchu elementów wykonawczych. Po co to zróżnicowanie.
A może siłownik podnosi ciężar ( duża siła podczas cofania ) który później pozostaje w miękkim zawieszeniu łatwym do pociągnięcia w dół?
Załączenie lewej sekcji rozdzielacza 12 cofa tłok siłownika 9. Z lewej komory jest odpływ oleju na spust.
Prędkość regulowana jest dławieniem odpływu na dławiku 7. Rzecz oczywista.
Pozycja środkowa rozdzielacza blokuje ruch siłownika na sztywno w obie strony
Załączenie rozdzielacza 12 prawą sekcją jego suwaka łączy linię ciśnieniową układu przez zawór zwrotny w dławiku 7 i dalej do lewej komory siłownika 9.
Ale w rozdzielaczu jest również mostek który ciśnienie zasilania podaje równocześnie do prawej komory siłownika 9.
Oraz suwak odcina odpływ oleju na spust.
Czyli siłownik jest w nierównowadze sił na tłoku ( bo jest różnica powierzchni jego lewej i prawej strony - tam jet tłoczysko które zmniejsza powierzchnię czynną tłoka)
i będzie chciał się wysuwać.
Ale z powodu różnicy objętości lewej i prawej strony musi być uzupełniany olej co na bieżąco wykonuje pompa linią ciśnieniowa. Albo akumulatory 5 i 6 gdy zawór 4 jest wyłączony.
Tym samym można uzyskać małą siłę na tłoczysku (różnica powierzchni tłoka) podczas jego wysuwania i wielokrotnie większą podczas jego cofania.
Tylko analizowanie schematu jest bez sensu o ile nie wiadomo co ma się uzyskać w wyniku ruchu elementów wykonawczych. Po co to zróżnicowanie.
A może siłownik podnosi ciężar ( duża siła podczas cofania ) który później pozostaje w miękkim zawieszeniu łatwym do pociągnięcia w dół?
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 93
- Rejestracja: 01 wrz 2007, 08:47
- Lokalizacja: Białystok
Re: Działanie zaworu
https://www.fluidpowerworld.com/hydraul ... al-valves/
Tutaj masz wytłumaczone
Tutaj masz wytłumaczone