Plazma CNC

Ogólne tematy związane z maszynami CNC, maszyny o odmiennej konstrukcji czyli wszystko co nie pasuje do powyższych.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Bostom
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 174
Rejestracja: 14 sty 2015, 20:06
Lokalizacja: małopolska

Plazma CNC

#1

Post napisał: Bostom » 07 maja 2021, 21:38

Witam. Wpadła mi w ręce wyspawana rama, na której chciałbym zbudować ploter plazmowy. Na razie jestem na etapie przygotowywania miejsca na nią i w wolnych chwilach coś tam już narysowałem. Zakładam temat, bo jestem amatorem hobbystą i chciałbym uniknąć kosztownych błędów. Nie mam określonego budżetu na maszynę, ale z racji, że raczej nie będzie ona generować stałych przychodów stawiam na tańsze rozwiązania.

Stół prezentuje się tak:
IMG_20210414_200128.jpg
Spawany był na pewno więcej niż 5 lat temu, więc wysezonowany. Profile 140x80 i boki z ceownika 140x60. Cały stół ma wymiary 2200x 1470.

Jak na razie tyle zaprojektowałem:
1.png
2.png
3.png
4.png
Największe obawy mam co do powierzchni do których miałbym przykręcać wałki podparte, póki co nie mam ich jak zmierzyć, w najgorszym wypadku będę podkładał. Wiem, że to nienajlepsze rozwiązanie dla łożysk wzdłużnych otwartych, ale tak będą ładnie osłonięte i zyskam więcej pola roboczego w osi X.

Na początek problem mam z doborem materiałów i technologii. Belkę chcę zrobić z aluminiowego profilu zamkniętego 80x80x3 do tego stężenia od boków. Na razie w projekcie założyłem grubość boków bramy 10mm. Element teraz na wymiary 500x220 (ale zapewne ulegnie to jakiejś zmianie). Chciałem to wyciąć z blachy na leserze, albo wodą, potem otwory i pogłębienia na frezarce CNC. Jakie grubości i jakie materiały użyć, żeby zachować najlepszą równowagę cena/sztywność/masa?

Raz w życiu zlecałem cięcie laserem, więc nie orientuję się w cenach.