Jaki falownik do wiertarki B30 BS VARIO

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
marselusek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2021, 21:01

Jaki falownik do wiertarki B30 BS VARIO

#1

Post napisał: marselusek » 15 paź 2021, 09:55

Witam Szanowne grono
Kupiłem za grosze oszabrowaną wiertarkę B 30 BS Vario :
http://www.marcosta.pl/oferta/wiertarki ... 0-bs-vario
Brakuje sterowania oraz co najważniejsze falownika. Jestem w temacie laikiem tak, że bardzo proszę Szanowne grono o poradę.
Jaki falownik potrzebuję ? Jakie funkcje musi posiadać ? Bardzo proszę o konkretne propozycje modeli
Silnik prądu stałego 2,2 kW Na ostatniej fotce są 4 przewody , jak którykolwiek z którymkolwiek zewrę to silnik zaczyna podczas próby obrotu dłonią chodzić ciężej (takie skokowe obciążenie). Jak się upewnić że ten silnik jest sprawny i warto iść dalej i zakupić falownik ?
Być może moje pytania budzą uśmiech na twarzy, lecz kompletnie nie ogarniam tematu :oops: i proszę o wyrozumiałość.
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź
Marcin








Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki falownik do wiertarki B30 BS VARIO

#2

Post napisał: Andrzej 40 » 16 paź 2021, 20:03

To raczej nie falownik a sterownik. Chyba coś takiego:

https://meisang.en.made-in-china.com/pr ... river.html

Sterownik zasilany z jednej fazy 230V, wyjście 3 fazowe. Tyle że do 8A. Na wyjściu będziemy mieli implsowane ca 3x300V DC, prąd 8A może być wystarczający.
Jeżeli ten drugi przewód widoczny na zdjęciu jest 5-cio żyłowy, to jest to zasilanie i wyjścia z halotronów.
Silnik BLDC napędzany zamienia się w prądnicę i zwieranie dwu z 3 przewodów (czarny, czerwony, niebieski) powoduje, że pracuje jako prądnica ze zwartym wyjściem i przy obracaniu normalny jest zwiększony opór.
Przewód żółto - zielony to PE.